کد خبر: ۱۱۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴ 19 October 2015

مدیرکل زندان‌های ایلام گفت: ایجاد اشتغال مهم‌ترین اهرم برای جلوگیری از ورود دوباره مجرم به چرخه زندان و تکرار جرم است که باید به این مهم توجه جدی شود.  

به گزارش تابناک ایلام، «اکبر محبی» در جلسه بررسی مشکلات اشتغال و حرفه‌آموزی زندان‌های استان با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال برای زندانیان از ورود دوباره به چرخه زندان جلوگیری می‌شود اظهار کرد: علیرغم تلاش‌های مطلوب قضایی و اعتمادسازی و افزایش زندانیان رأی باز، اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌های استان روند کند و لاک‌پشت‌واری دارد.

وی بابیان اینکه باوجود نیروی کار فراوان از زندانیان رأی باز، در امر اشتغال استفاده لازم نمی‌شود، افزود: مقوله اشتغال و حرفه‌آموزی بسیار بااهمیت است.

محبی با تأکید بر اینکه باید نیروهای خلاق، زبده و مجرب در بخش اشتغال‌زایی زندانیان به‌کارگیری شود، خاطرنشان کرد: با تقسیم‌کار و تشکیل کارگروه تخصصی ضمن بازاریابی برای فروش محصولات تولیدی زندانیان، موانع و مشکلات تحقق این امر خطیر نیز آسیب‌شناسی شود.

مدیرکل زندان‌های ایلام به نقش محوری بنیاد تعاون در ایجاد اشتغال مولد تأکید کرد و گفت: تحرک و فعالیت بیشتر بنیاد تعاون درراه اندازی کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی و کاریابی برای مددجویان  باید به‌صورت جدی موردتوجه باشد.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی طرح‌های کوچک و زودبازده و ایجاد اشتغال نشسته در داخل زندان‌ها بسیار مؤثر است، افزود: کاهش آسیب موجب کسب درآمد برای زندانیان می‌شود.

محبی استعدادیابی و الگو گیری از تجربیات استان‌هایی که درزمینهٔ اشتغال موفق بوده‌اند را یکی از اقدامات مؤثر در رونق اشتغال زندانیان استان عنوان و تصریح کرد: نظارت بر فروشگاه‌های داخل زندان‌ها  امری ضروری است و  قیمت اجناس داخل زندان نباید گران‌تر از قیمت بازار باشد چون‌که مددجویان به علت شرایط حبس قدرت انتخاب نداشته ولاجرم باید از این مراکز خرید کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار