مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد «تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر» به‌منظور پاسداشت مقام هنرمندان برجسته و پیشکسوت استان کرمان خبر داد و گفت: این رویداد باید در شأن اهالی فرهنگ و هنر و کرمان برگزار شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ 15 December 2023

به گزارش تابناک کرمان، محسن روحی، از برنامه‌ریزی برای برگزاری آیین «تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر استان کرمان» به‌منظور پاسداشت مقام هنرمندان برجسته و پیشکسوت استان با مشارکت صندوق اعتباری هنر در زمستان امسال خبر داد و گفت: در تاریخ سرزمین ما فرهیختگان و هنرمندان بیش از همه با هنر و اندیشه خویش درخت تنومند فرهنگ و هنر این خطه را بارور نگه داشته‌اند و جا دارد به نحو شایسته از آن‌ها تقدیر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: در استان کرمان در حاشیه مراسم مختلف از پیشکسوتان فرهنگ و هنر تقدیر می‌شود، اما به دنبال برگزاری رویداد و قابی خاص برای تجلیل از پیشکسوتان بوده‌ایم و رویکرد ما ایجاد قاب‌هایی متعدد برای تقدیر از پیشکسوتان و همچنین هنرمندان برجسته جوان است.

وی بر توجه به اهالی فرهنگ و هنر در زمان حیات تاکید کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌های استانی برای بزرگداشت و تقدیر از اهالی فرهنگ هنر در دو قاب خاص و ویژه پیشکسوتان و همچنین هنرمندان جوان برجسته در حال انجام است و براساس پیش‌بینی‌های انجام شده این مراسم به‌صورت مستمر در یک بازه زمانی خاص رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه آیین تجلیل از نامداران طرح خوبی است که با مشارکت صندوق اعتباری هنر در استان‌های مختلف برگزار می‌شود، اظهار کرد: برای اینکه روحیه امید برای سایر هنرمندان برجسته و جوان نیز فراهم شود باید یک کار برجسته و در شأن هنرمندان انجام داد. امروز نسلی از هنرمندان جوان داریم که باید دیده شوند؛ لذا صندوق اعتباری هنر در کنار تجلیل از پیشکوتان فرهنگ و هنر باید در قالب یک طرح و قاب به نسل جوان فرهنگ و هنر نیز توجه کند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار