معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه برای اتمام پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری سه همت اعتبار نیاز است، گفت: با توجه به محدودیت فصل کار در این استان ۶ ماهه اول سال از نظر عملیات اجرایی بسیار اهمیت دارد.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ 13 December 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، عباس خطیبی صبح امروز در نشست بررسی موانع و مشکلات توسعه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری گفت: بیست و پنجمین استانی که در کشور به شبکه ملی ریلی متصل می‌شود این استان است که در آینده‌ای نزدیک این اتفاق رقم می‌خورد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور ادامه داد: طول این پروژه ۹۰ کیلومتر است که در بحث زیرسازی ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی و ۲۱ درصد پیشرفت ایستگاهی و در مجموع این طرح ۴۸ درصد تا کنون پیشرفت دارد.

وی با اشاره به وضعیت کوهستانی چهارمحال و بختیاری، افزود: این استان وضعیت توپوگرافی سخت و سنگینی در خصوص احداث راه‌آهن دارد و احداث ۱۵ دستگاه تونل در این مسیر به طول ۵.۲ کیلومتر قرار دارد که از این مجموع ۴.۲ کیلومتر حفاری شده است و پروژه در این زمینه پیشرفت قابل قبولی دارد.

خطیبی اضافه کرد: ایستگاه شهرکرد و سفیددشت در دست احداث است که از مجموع ساخت این پروژه ۲۱ درصد را به خود اختصاص داده و باید سرعت بیشتری بگیرد.

وی با اشاره به اینکه برای اتمام پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری سه همت اعتبار نیاز است، گفت: با توجه به محدودیت فصل کار در این استان ۶ ماهه اول سال از نظر عملیات اجرایی بسیار اهمیت دارد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور خاطرنشان کرد: پیوستگی در این پروژه بسیار مهم است و نباید به دلیل کمبود اعتبار در کار توقف ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار