رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: نخستین دوره جام پرچم با ۲۷ هزار ورزشکار برگزار شد و دومین دوره این جام نیز در چهار رشته مینی‌فوتبال دوومیدانی، کاراته و والیبال چهار نفره با نگاه قهرمانی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲ 12 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، علیرضا پسندیده ظهر امروز در مجمع انتخابات هیات ورزش روستایی و بومی محلی کردستان با بیان اینکه تنوع آیین‌های قوم کُرد بستری برای توسعه ورزش روستایی در سطح ملی است، گفت: نزدیکترین نقطه به جامعه مخاطب هیئت‌ها شهرستانی و استانی هستند این هیئت‌ها با ظرفیت کم اعتباری کار جهادی انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ ناملموس کشور احیای بازی‌های بومی و محلی است و استان کردستان به دلیل سابقه دلاوری‌های تاریخی دین بزرگی به گردن کشور دارد.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی تصریح کرد: کردستان در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌های خوبی برای توسعه ورزش به ویژه بازی‌ها و آیین‌های بومی و معرفی آن در سطح ملی و بین‌المللی دارد.

پسندیده خاطرنشان کرد: استعداد‌های ورزشی بسیار خوب و جمعیت مستعد روستایی کردستان موجب شده این استان در بیشتر مسابقات ملی، نمایندگانی داشته باشد که جزو نفرات اول تا سوم هستند.

وی افزود: توسعه فضای ورزشی کم حجم مثل خانه‌های ورزش و ایجاد نشاط در روستا‌ها امری ضروری است و در همین راستا تربیت نیروی متخصص داور و مربی ساکن در روستا‌ها در حوزه آموزش مدنظر است.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی با بیان اینکه تسهیلات ویژه برای مناطق محروم و حضور مربی در روستا‌ها با کمترین هزینه و رویدادهی ملی و استانی برای انگیزش و شکوفایی لازم است، گفت: نخستین دوره جام پرچم با ۲۷ هزار ورزشکار برگزار شد و دومین دوره این جام نیز در چهار رشته مینی‌فوتبال دوومیدانی، کاراته و والیبال چهار نفره با نگاه قهرمانی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: کردستان ظرفیت لازم را برای تبدیل شدن به پایلوت برگزاری جشنواره بومی و محلی اقوام دارد.

وی با بیان اینکه جام یاریگران زندگی با مشارکت ستاد مواد مخدر و محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود، عنوان کرد: هفته آینده نیز شاهد برگزاری جام بلندهمتان ویژه توانخواهان با میزبانی مازندران و لیگ هفت‌سنگ بانوان به میزبانی لرستان خواهیم بود.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار