با آزادسازی مسیر و حل و فصل مشکلات
تابناک: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی:با آزادسازي مسير و حل و فصل مشكلات تملكي اراضي واقع در مسير اجراي خط ريل مربوطه، عمليات اجرايي اين پروژه تا پايان امسال آغاز شود
کد خبر: ۱۱۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸ 18 October 2015

به گزارش تابناک مرکزی، زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در جلسه بررسی موانع اجرایی پروژه اتصال ریلی شهر جدید مهاجران به اراک، گفت: عملیات اجرایی طرح قطار حومه اراک به شهر جدید مهاجران تا پایان امسال آغاز می شود.

زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اظهار کرد: مطالعات تفصیلی طرح راه اندازی قطار اراک به شهر جدید مهاجرن از ابتدای سال جاری در دستور کار معاونت عمرانی استانداری قرار گرفت و مقدمات این طرح نیز به طور کامل انجام شده است.  

وی ادامه داد: این طرح در سه ایستگاه اراک، روستای کزاز و شهر جدید مهاجران برنامه ریزی شده که در صورت انجام آن مردم روستای کزاز و شهر مهاجران می توانند در مدت زمانی کمتر از 30 دقیقه به اراک برسند.

زندیه وکیلی افزود: 20 كيلومتر از زيرساخت ريلي اين مسير آماده است و براي ادامه خط ريل مزبور تا شهر مهاجران نياز به انجام اقداماتي است كه مهمترين آن آزاد كردن اراضي واقع در مسير توسعه خط ريل اراك –مهاجران است.

وي مهمترين مشكل اجرايي اين پروژه را تملك و آزادسازي اراضي مسير پروژه اعلام كرد و گفت: در رابطه با آزادسازي اراضي مربوطه مقرر شد يك گروه كاري با محوريت فرمانداري شهرستان شازند، عضويت شهرداري و شوراي اسلامي شهر مهاجران، راه آهن، پالايشگاه و پتروشيمي شازند و هماهنگي اداره كل دفتر فني استانداري مركزي تشكيل و در اسرع وقت نسبت به شناسايي و ارائه راهكارهاي لازم براي آزادسازي اراضي بستر مسير باقيمانده ازخط ريلي مربوطه اقدام نمايند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه اعتبار اولیه این طرح 20 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، بیان کرد: عملیات زیرسازی ریل های این طرح بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است و ریل گذاری و قطارهای مورد نیاز این طرح را نیز اداره کل راه آهن اراک تامین می کند.

زندیه وکیلی گفت: برای ساماندهی و تسریع در روند راه اندازی این طرح، کمیته ای با حضور نمایندگانی از معاونت عمرانی استانداری، شهرداري و شوراي اسلامي شهر مهاجران، اداره کل راه و شهرسازی، راه آهن، پتروشیمی و فرمانداری شازند تشکیل شده است.

وي ابراز اميدواري كرد با آزادسازي مسير و حل و فصل مشكلات تملكي اراضي واقع در مسير اجراي خط ريل مربوطه، عمليات اجرايي اين پروژه تا پايان امسال آغاز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار