دادستان کرمانشاه مطرح کرد‌؛
 دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: باید برای جلوگیری از بازگشت زندانیان به چرخه ارتکاب جرم، مهارت آموزی به آن‌ها اولویت قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۴۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹ 12 December 2023

حمیدرضا کریمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، با اشاره به ارتکاب به جرم برخی از افراد جامعه، اظهار کرد: اگر بخواهیم که ارتکاب جرم را ریشه یابی کنیم، عوامل متعددی دارد که یکی از آن‌ها کاستی هایی است که در جامعه وجود دارد.

وی افزود: زمانی که فردی مرتکب جرم می‌شود، باید مجازات شده و مدتی آزادی از او سلب شود، اما در این میان خانواده او نباید رها شوند و اجازه ندهیم که این مجازات به آن‌ها هم تحمیل شود.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: گاها برخی از زندانیان، فرزندانی دارند که اگر به آن‌ها توجه نکنیم، ممکن است هر کدام از آن‌ها هم در دام آسیب های اجتماعی وارد شوند و از هر کدام از آن‌ها یک مجرم دیگر ساخته شود.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت انجمن‌های خیریه و مردم برای حمایت از خانواده زندانیان تأکید کرد و گفت: با توجه به فضای فرهنگی حاکم، شاید بسیاری افراد تمایل به حمایت از زندانیان و خانواده هایشان را نداشته باشند.

دادستان کرمانشاه ادامه داد: لذا باید یک فرهنگ سازی در این زمینه صورت گیرد و آنها را توجیه کنیم که اگر این حمایت‌ها نباشد، چه پیامدهای منفی به دنبال خواهد داشت.

کریمی گفت: در مورد خود زندانیان هم اولویت اصلی بر توانمندسازی و ایجاد شغل برای آنها است، چراکه بسیاری از آنها پس از آزادی از زندان به دلیل سوء پیشینه ای که دارند، پیدا کردن شغل برایشان سخت می شود، بنابراین اگر خودشان حرفه ای را آموخته باشند، می توانند یک شغل را برای خود ایجاد کنند.

وی افزود: اگر یک زندانی شغل و حرفه ای نداشته باشد، ممکن است پس از آزادی دوباره به چرخه انجام جرم بازگردد و با ارتکاب جرم به زندان بیفتد، لذا مهارت آموزی به آن‌ها یک ضرورت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار