مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین طرح عمرانی جنوب استان با اعتباری بالغ بر ۲,۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳ 07 December 2023

به گزارش تابناک تبریز، محمد خانی در آئین کلنگ زنی احداث تصفیه خانه فاضلاب ملکان گفت: این تصفیه خانه با ظرفیت ۱۰۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز برای جمعیت تحت پوشش ۶۰ هزار نفر با هزینه ۱,۶۰۰ میلیارد ریال طراحی شده است.

خانی افزود: اهداف این طرح را جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست از محل فاضلاب بهبود بهداشت عمومی منطقه و سطح زندگی مردم، ایجاد اشتغال متناسب به صورت مستقیم و غیرمستقیم، استفاده از کودهای آلی حاصله در کشاورزی و استفاده از پساب تولیدی به عنوان تأمین آب مورد نیاز بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی ادامه داد: فرایند تصفیه در این تصفیه خانه از نوع SBR می‌باشد که یکی از اشکال فرایند لجن فعال می‌باشد که از اصول پر و خالی شدن پیروی می‌کند و نیاز به ته نشینی اولیه و ثانویه را برطرف و از سیستم کنترلی کامپیوتری کاملاً خودکار استفاده می‌کند.

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب ملکان گفت: طول شبکه مطالعه و طراحی شده ۷۲ کیلومتر بوده که تاکنون بیش از ۴۵ کیلومتر با احتساب خط انتقال و ۸۸ کیلومتر با احتساب مسکن مهر در ملکان اجرا شده که پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب ملکان شامل خطوط انتقال و شبکه‌های اصلی و فرعی در اقطار ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیمتر است.

خانی تاکید کرد: از ۲۸۰۰ متر طول خط انتقال تحت فشار، حدود ۱۶۵۰ متر انجام شده است.

وی تصریح کرد: این طرح با هزینه‌ای بالغ بر ۲,۵۰۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی و منابع داخلی شرکت اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :