دستیار استاندار مرکزی در امر مردمی سازی دولت از برگزاری رویداد ملی "شهریاران" در این استان با هدف هم‌افزایی مسئولان، حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی برای حل مسائل خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲ 02 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی،سید مبین حجازی در جمع خبرنگاران افزود: متقاضیان می‌توانند اقدامات و ایده‌هایی را که از تاریخ 22 بهمن سال 1397 تاکنون برای حل مسائل شهرها و روستاهای استان و حتی در سطح کشور ارائه داده‌اند، در سایت شهریاران به نشانی shahriaran.ir ثبت کنند.

وی ادامه داد: اقشار مختلف مردم و افرادی که عضو مؤسسات، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، مؤسسات خیریه، گروه‌های مردمی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گروه‌های جهادی و ... هستند و حضور مؤثری در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی دارند، می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

دستیار استاندار مرکزی در امر مردمی‌سازی دولت اظهار داشت: این رویداد ابتدا در سطح استان برگزار خواهد شد و از بهترین ایده‌ها و اقدامات در سطح استانی تجلیل می‌شود. ایده‌های برتر استانی پس از تقدیر به رویداد ملی شهریاران راه پیدا می‌کنند. افرادی که در رویداد ملی حائز رتبه و مقام شوند، تجلیل خواهند شد.

حجازی با تأکید بر اینکه رویداد شهریاران یکی از بهترین مسیرها برای نشان دادن راه‌حل مشکلات توسط مردم است، تصریح کرد: با ثبت ایده‌های شرکت‌کنندگان در سامانه این رویداد، مدل‌هایی استخراج می‌شود که می‌تواند مردمی‌سازی را به جامعه نشان دهد.

وی بر لزوم مطالبه‌گری در حوزه‌های گوناگون در قالب رویداد مردمی‌سازی شهریاران تأکید کرده و بیان داشت: این رویداد به دنبال آن است که ایده‌های مردمی را برای حل‌وفصل مشکلات جامعه و گره‌گشایی آنها به ویژه در حوزه اقتصادی احصا کند.

دستیار استاندار مرکزی در امر مردمی‌سازی دولت تأکید کرد: اقتصاد، مهمترین موضوعی است که آحاد مردم باید به آن ورود کنند. بنابراین ضروری است تا در حوزه اقتصادی اقدامات و ایده‌های مختلف از سوی مردم مورد توجه قرار گیرد.

حجازی ابراز داشت: در این راستا باید بررسی کرد که در 4 بخش تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت چه اقداماتی را در کنار بخش خصوصی و اصل 44 در قالب تعاونی، صندوق قرض‌الحسنه، تشکل کارآفرینی، اشتغالزایی و ... می‌توان انجام داد.

وی اضافه کرد: مسئولان، حلقه‌های میانی واسط بین مردم و مسئولان، آحاد مختلف مردم، 3 ضلع مردمی‌سازی را تشکیل می‌دهند. قرار دادن این 3 ضلع در کنار یکدیگر موجب برطرف شدن و گره‌گشایی بسیاری از مشکلات جامعه خواهد شد.

دستیار استاندار مرکزی در امر مردمی‌سازی دولت در این رابطه گفت: گروه‌های مردمی در مباحث و رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی به شکل وسیعی پای کار هستند. بنابراین از مردم این استان خواسته می‌شود در فرایند رویداد ملی شهریاران به صورت جدی پای کار آیند و مشارکت گسترده داشته باشند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار