تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ الی ۲۲ روز جمعه دهم آذر ماه در صورت سنگین بودن بار ترافیکی از شمال به جنوب به صورت یکطرفه خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹ 30 November 2023

به گزارش تابناک مازندران، اخبار کامل انتظامی مازندران در 9  آذر ماه به این شرح است: 

------------------------------------

کلاهبرداری فیشینگی در آمل 

سردار حسینی جانشین انتظامی استان مازندران از دستگیری فردی که از طریق فیشینگ 20میلیارد ریال از 57 نفر کلاهبرداری کرده بود، در شهرستان آمل خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سردار "سید موسی حسینی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان آمل، مبنی بر برداشت مبالغی به صورت غیرمجاز از حسابشان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و پلیسی، کلاهبردار را شناسایی و دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش 3 دستگاه گوشی تلفن همراه، 13عدد کارت های بانکی افراد مختلف، یک عدد سکه تمام بهار آزادی و 4 عدد اسکناس صد دلاری کشف کردند.

جانشین انتظامی استان مازندران گفت: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد، متهم طعمه های خود را بصورت برنده شدن در جایزه قرعه کشی صدا و سیما مطرح و پس از دریافت کد پیامکی و هک نمودن تلفن همراه ، اقدام به برداشت غیر مجاز وجه از حساب شهروندان می کرد.

سردار حسینی با اشاره به شناسایی بیش از 57 مال باخته از سراسر کشور در این ارتباط اظهار داشت: متهم در تحقیقات بعمل آمده و مستندات و دلایل پلیس به کلاهبرداری بیش از 20 میلیارد ریال اعتراف کرد.

------------------------------------

محدودیت‌های ترافیکی تا ۱۱ آذر ماه در جاده‌های مازندران 

مرکز اطلاع رسانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران اعلام کرد: محدودیت‌های ترافیکی تا روز شنبه ۱۱ آذر ماه در جاده‌های مازندران اعمال می‌شود. 

مرکز اطلاع رسانی پلیس مازندران اعلام کرد: محدودیت‌های ترافیکی تا روز شنبه ۱۱ آذر ماه در جاده‌های مازندران اعمال می‌شود که بر اساس آن تردد موتور سیکلت تا ساعت ۶ صبح روز شنبه از محور‌های کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و بالعکس ممنوع می‌باشد.

تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

محدودیت تردد محور کندوان

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز جمعه از کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ الی ۲۴ همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران بصورت یکطرفه خواهد بود.

محدودیت تردد محور هراز

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ الی ۲۲ روز جمعه در صورت سنگین بودن بار ترافیکی از شمال به جنوب به صورت یکطرفه خواهد بود.

محدودیت تردد خودرو‌های سنگین

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج - چالوس و بالعکس و تردد همه تریلر‌ها کماکان از محور هراز ممنوع می‌باشد.

تردد همه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ الی ۲۴ روز‌های پنجشنبه و جمعه از محور هراز ممنوع می‌باشد.

اجرای محدودیت‌های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محور‌ها خواهد بود و با توجه به شرایط ترافیکی محور‌ها هرگونه تغییر در ساعت و با نحوه اجرا محتمل خواهد بود.

------------------------------------

کشف احتکار20 میلیاردی مواد غذايي در بابل 

سرهنگ شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از شناسایی و کشف یک انبار احتکار مواد غذایی به ارزش بیست میلیارد ریال با هوشیاری و تلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ "محمدزمان شالیکار" در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان بابل در اجرای طرح های نظارتی و کنترلی صنوف با انجام کار اطلاعاتی، گشت زنی‌های هدفمند، یک انبار احتکار مواد غذایی را شناسایی و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی قضایی به محل اعزام و در بازرسی از انبار مورد نظر، تعداد ۱۶۵۶ نوع از انواع مختلف مواد غذایی احتکار شده را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل ارزش این محموله احتکاری کشف شده را برابر اعلام نظر کارشناسان، 20 میلیارد ریال عنوان کرده و اظهار داشت: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ شالیکار با تأکید بر جدیت پلیس در اجرای منظم و مستمر طرح های پیشگیرانه، از عموم شهروندان و مردم فهیم وقدر شناس شهرستان خواست در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر مجاز در قالب احتکار و یا تهیه و توزیع کالای قاچاق توسط افراد سود جو، موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس گزارش تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان و محتکران اقدام شود.

------------------------------------

کشف 12تن گاز مایع قاچاق در کلاردشت 

سرهنگ صالحی فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از کشف 12تن گاز مایع قاچاق به ارزش بیش از5 ميليارد ریال دراین شهرستان خبر داد. 

هنجارشکن فردی است که از هنجارهای اجتماعی و انتظارات جامعه تخطی کرده است و در نتیجه، رفتارش به وسیله تعداد زیادی از مردم به صورت منفی ارزیابی می شود این تعریف، جامعه شناختی است، ولی از منظر دین، هنجارشکن فردی است که از دستورها و چهارچوب های دینی سرپیچی کند و به رفتارهای ناپسند دست بزند و به تعبیر قرآن، انجام دهنده کارهای زشت و منکر باشد یا بستر انجام آنها را برای دیگران  خواسته یا ناخواسته  فراهم کند.

افرادی که به هنجارشکنی دست می‌زنند در مقابل یک عمل انجام شده قرار می‌گیرند و بعد از آن درحال توجیه هنجارشکنی‌شان هستند و رفتارهای دیگران را عامل کارهای خود می‌دانند، هنجارشکنی از یک جای کوچک شروع می‌شود، اولین هنجارشکنی همیشه هزینه زیادی دارد و دشوار است اما وقتی هنجارشکنی آغاز شد تداومش راحت‌تر است.

یک ضرب‌‌المثل ایرانی است که می‌گوید «آب که از سرگذشت چه یک وجب چه صد وجب» برای این افراد صادق است.

فرد جوانی که به تازگی در حال هنجارشکنی است، یکسری پس زمینه ارزشی، عقیدتی و مذهبی دارد و این پس زمینه شناخت‌های وجودی آن فرد را شکل می‌دهد؛ در واقع آن فرد رفتاری انجام می‌دهد که با شناخت‌ها و رفتارهایش در تضاد است. بنابراین یک ناهماهنگی شناختی پیش می‌آید.

خودروهای هنجارشکن خودروهایی هستند که در رانندگی از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی پیروی ننموده و در مواردی سرنشینان خودروهای هنجار شکن  با دستکاری اگزوز، تولید صدای ناهنجار و یا نصب انواع کیت‌های تولید صدا در اگزوز خودرو باعث تولید و ایجاد آلودگی شنیداری و دیداری و انجام حرکات مخاطره آمیز زمینه نارضایتی شهروندان و سلب آسایش عمومی و بی نظمی در معابر را به وجود می‌آورند.

حفظ نظم و آرامش جامعه خط قرمز پلیس است و قطعاً  هیچ‌گونه اغماضی در برخورد با هنجارشکنان نخواهد داشت، پلیس  با استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده در اجرای ماموریت های محوله در تمامی ساعات شبانه روزی ضمن اجرای ماموریت‌های متعدد پلیسی ناگزیر با آن دسته از کسانی که بدون توجه به تبعات و عواقب همچنان بر هنجارشکنی خود اصرار دارند و موجبات سلب آسایش مردم را فراهم می آورند ضمن تذکر در صورت تمکین نکردن از دستورات پلیس برخورد قانونی و آنان را به دستگاه قضائی معرفی خواهند کرد و همچنین با مشاهده مواردی از قبیل وجود اگزوز ناهنجار، شیشه دودی، پلاک مخدوش، فاقد پلاک و یا چراغ های رنگارنگ و نامتعارف ازجمله تخلفاتی بود که موجب توقیف این خودروها شده است، این خودروها تا زمانی که به حالت اولیه برنگردند، در توقیف خواهند ماند.

از همگان به ویژه قشر جوان کشورمان که آینده این مرز و بوم به وجود آنان متکی است انتظار می رود با حفظ رعایت هنجار‌های پذیرفته شده در کشور و ایجاد آرامش در معابر و خیابان ها به انسجام اجتماعی و امنیت عمومی جامعه یاری رسانند و فرصت خدمت بیشتر را برای مأموران انتظامی به جهت دیگر مأموریت‌های عدیده و حیاتیِ پلیس فراهم کنید.

آرامش، آسایش و آسودگی خیال مردم شریف استان خط قرمز پلیس است و هر کس بخواهد با بهره گیری از خودرو با انجام حرکات مخاطره آمیز از این خط قرمز تخطی کند  با برخورد سلبی و قهری پلیس مواجه خواهد شد.

در پایان از خانواده‌ها خواهشمندیم فرزندان خود را به درستی توجیه کرده که برای تخلیه هیجانات جوانی خود از راه‌های پرخطر و اقدامات خطر آفرین و هنجار شکنانه استفاده نکرده و سلامت خود و سایرین را به خطر نیندازند.

سرهنگ "سید جعفر ساداتی" معاون فرهنگی و  اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ "ناصر صالحی" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کلاردشت در اجرای طرح مبارزه با جرائم اقتصادی و طی اخبار مبنی بر نگهداری و دپوی گاز مایع قاچاق در یکی از واحدهای شهرک صنعتی این شهرستان، پس از انجام تحقیقات میدانی و هماهنگی قضائی به محل اعزام و در بازرسی های به عمل آمده از آنجا 12تن گاز مایع قاچاق کشف کردند.

وی با بیان اینکه کشفیات به دست آمده به صورت غیرقانونی و فاقد مدارک گمرکی دپو شده بود، تصریح کرد: ارزش کشفیات بنا به اظهار نظر کارشناسان 5  میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت تصریح کرد: گاز مایع مکشوفه پس از طی مراحل قانونی در محل شرکت مربوطه پلمب و پرونده مقدماتی در این زمینه تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شد.

سرهنگ صالحی با بیان اینکه پلیس برخورد قاطعانه با مجرمین اقتصادی را با جدیت در دستور کار خود قرار داده است، یادآورشد: هموطنان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلفی با شماره گیری سامانه 110 پلیس را در این مأموریت یاری کنند.

------------------------------------

اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در تفرجگاه ها و پاكسازي نقاط آلوده رامسر 

سرهنگ نبوي فرمانده انتظامي شهرستان رامسر از اجراي طرح گسترده ارتقاء امنيت اجتماعي و پاكسازي نقاط آلوده در سطح این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "سيد جليل نبوي "در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاكسازي نقاط آلوده شهرستان در 48 ساعت گذشته و با حضور حداکثری نيروهاي عملياتي و ستادی این فرماندهي در سطح شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد .

وی افزود: پلیس پس از شناسايي مناطق هدف و كسب اخبار و اطلاعات در قالب گروه هاي عملياتي، با برنامه ریزی منسجم و هدفمند به مناطق از پيش تعيين شده از جمله: محلات آلوده و جرم خيز، مناطق توریستی و تفرجگاه ها وارد، که در اجرای این طرح پلیس موفق به دستگیری 14 سارق و کشف 19 فقره سرقت،كشف 85گرم انواع مواد مخدر، كشف 156عدد قرص متادون غيرمجاز، كشف 2000نخ سيگار قاچاق،كشف 796 قوطي نوشيدني قاچاق و غيرمجاز، كشف 94 ثوب البسه قاچاق و داراي صور قبيحه، کشف 4 قیضه سلاح شکاری و 10 قبضه سلاح سرد، پلمپ 3 واحد صنفی متخلف و دستگیری 29 معتاد، دستگيري 19نفر مجلوب تحت تعقيب شد .

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر با بیان این مطلب که توقیف 11 دستگاه خودرو و 4 دستگاه موتورسیکلت از سایر نتایج این طرح بود بیان داشت: از ديگر اهداف اجراي طرح هاي ارتقاي امنيت اجتماعي حضور قدرتمند نيروي انتظامي در برخورد با جرائم توسط افرادي است که قصد ايجاد مزاحمت و سلب امنيت را دارند و پليس از هر لحاظ آمادگي مقابله با هرگونه هنجارشکني احتمالي را دارد.

سرهنگ نبوي با تأکيد برلزوم تقويت امر به معروف و نهي از منکر لساني از مردم خواست؛ هر گونه موارد مشکوک را از طريق تلفن 110 به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع رساني نمايند تا بلافاصله اقدامات پليسي معمول گردد.

------------------------------------

دستگیری عامل چاقوکشی و شرارت در عباس آباد 

سرهنگ صفاری زاده فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگيري عامل چاقوکشی و شرارت در کمتر از نیم ساعت با تلاش ماموران انتظامي اين شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ "داود صفاری زاده" در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پي اعلام مرکز فوریت های پلیسی110 مبنی بر یک مورد چاقوکشی در یکی از روستاهای کلارآباد، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسيت موضوع، ماموران پلیس امنیت با توجه به اینکه متهم پیش از حضور ماموران از محل متواری شده بود، پس از انجام تحقیقات میدانی و اشراف اطلاعاتي موفق شدند عامل چاقو كشي را در کمتر از نیم ساعت شناسايي و در يک عمليات موفقيت آميز در اقدامي ضربتي متهم را دستگير كنند.

سرهنگ صفاری زاده با بیان اینکه متهم انگیزه خود را از این کار اختلاف خانوادگی عنوان کرد، خاطر نشان كرد: متهم اقدام به شرارت و چاقوکشی کرده بود که پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد در پايان تاکید كرد: پليس با هرگونه بي نظمي و اخلال در نظم و امنیت عمومی به شدت برخورد و اجازه نخواهیم داد عده ای هنجارشکن با اعمال مجرمانه خود نظم عمومی جامعه را برهم بزنند.

------------------------------------

جولان خودروهای هنجار شکن در خیابان ها "باید ها و نبایدها" 

هنجارشکن فردی است که از هنجارهای اجتماعی و انتظارات جامعه تخطی کرده است و درنتیجه، رفتارش به وسیله تعداد زیادی از مردم به صورت منفی ارزیابی می شود .  

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار