تهیه کننده و کارگردان فیلم سگ‌کش گفت: این فیلم سینمایی با حضور بازیگران مطرحی چون رحیم نوروزی و حسین عابدینی در ۱۲ روستای اردبیل فیلم‌برداری شده و در سینماهای استان، در حال اکران است.
کد خبر: ۱۱۴۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵ 29 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، حسین نصیری، تهیه کننده و کارگردان فیلم سگ‌کش با اشاره به اولین اکران فیلم سگ‌کش در سینما انقلاب، اظهار کرد: شروع فیلم‌نامه از سال ۱۳۹۵ و از زمان حضورم در دانشگاه هنر تهران، به عنوان ایده‌ای خاص و برای بخشی از پایان نامه نوشته شد و در نهایت فیلم برداری طرح از اواخر سال ۱۳۹۹ و با سرمایه گذاری بخش خصوصی به انجام رسید.

وی افزود: پروژه تا مقطعی به خوبی پیش رفت، اما متاسفانه پس از مدتی با مشکلاتی در تامین بودجه، متوقف شد. قسمت دوم تولید فیلم، با جذب مجدد سرمایه‌گذار و حتی در مقاطعی، با بهره از سرمایه شخصی خودم، ادامه پیدا کرد و پس از گذشت ۳ سال از شروع کار، با تحمل سختی‌ها و به لطف خداوند، مراحل تولید فیلم اتمام یافته و اکنون فیلم آماده اکران شده است.

فیلم سگ کش در بیش از ۱۲ روستای اردبیل فیلم برداری شده است

نویسنده و کارگردان فیلم سگ‌کش در خصوص داستان فیلم عنوان کرد: در یک روستای دور افتاده، به طرز عجیبی سگ‌کشی اتفاق می‌افتد، مردم و اهالی به دنبال عامل این قضیه هستند، اما در پایان داستان مخاطب نسبت به عامل این جریان دچار حیرت می‌شود.

وی بیان کرد: ژانر فیلم در قالب یک درام اجتماعی است که اکران مرحله اول در اردبیل و سینما انقلاب و اکران در مراحل بعد شامل سینما‌های تبریز، ارومیه، تهران و سایر استان‌ها خواهد بود.

نصیری گفت: زبان فیلم به دو زبان فارسی و ترکی آذری همراه با زیرنویس فارسی است که این اقدام بیشتر به دلیل حفظ فرهنگ منطقه بوده و هدف از آن حفظ اصالت اردبیل است.

کارگردان فیلم سگ‌کش عنوان کرد: این فیلم در ۱۲ روستای اردبیل فیلم‌برداری شده است که شامل روستا‌های کویج، ساربانلار، اونار، الوار، قاسم قشلاقی، گندیشمن، ساقزچیِ بخش نیر، لاهرود و... که حدود ۳ سال فیلم برداری به طول انجامید.

وی عنوان کرد: از تمامی مردم استان اردبیل خواستارم که از این فیلم حمایت کنند. این فیلم تا حدود بسیاری فرهنگ مردم استان را نشان داده و با زبان بومی، حس نزدیکی را به مخاطب می‌دهد.

حضور همزمان بازیگران مطرح کشور و بازیگران اردبیلی در این فیلم

تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم ضمن ابراز خرسندی نسبت به خروجی کار گفت: عوامل بسیاری در تولید این فیلم به ما کمک کردند که علاوه بر آن‌ها، حضور بازیگران مطرح کشور نیز، کیفیت کار را افزایش داده که از برخی بازیگران این فیلم می‌توان به حسین عابدینی، رحیم نوروزی، صبا جلیل آقازاده، ولایت خوبدل، جعفر خدابنده‌لو، مرتضی نوری، جلال محمدلو، امیرحسین منتظرعلیه، اکرم علمداری، آذر یاری، صالحه زهره‌وند، امیرمهدی نصیری، بهروز بخت‌آور، نجات عباسی، عبدالصمد جدیری، عرفان پروری و.. اشاره کرد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار