مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از صادرات 95 میلیون دلاری خراسان رضوی در 6 ماهه نخست امسال به کشورهای آسیای میانه، اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ 18 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، محمود احمدی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه ویژه به تعاون و رشد توسعه شرکت‌های تعاونی اظهار داشت: بدون شک توجه به صادرات یکی از عوامل موثر در توسعه اقتصادی کشور محسوب و پرداختن به این موضوع می‌تواند علاوه بر رشد اقتصادی سبب افزایش توان رقابت‌پذیری کشور در عرصه‌های بین‌المللی شود.

وی با اشاره به اطلاعات جمع‌آوری شده در بحث صادرات شرکت‌های تعاونی افزود: حدود 50 شرکت و اتحادیه تعاونی به صورت مستقیم در استان خراسان رضوی در زمینه صادرات در حال فعالیت هستند که نیمی از آنها را تعاونی‌های مرزنشین به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی یادآور شد: در 6 ماهه نخست امسال حدود 95 میلیون دلار انواع کالا در بخش‌های مواد غذایی از قبیل رب، کمپوت و کنسرو، ماکارونی، زعفران، خشکبار، محصولات کشاورزی، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی و مصالح ساختمانی به کشورهای آسیای میانه، کشورهای اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 150 درصد رشد داشته است.

احمدی گفت: از جمله مشکلات صادراتی می‌توان به سامانه ثبت تعاونی‌های مرزنشین، کارت‌های الکترونیکی مرزنشینان و اختصاص ندادن سهمیه مورد نظر برای صادرات و واردات تعاونی‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار