رئیس دانشگاه ایلام:
رئیس دانشگاه ایلام گفت: مصمم هستیم تا با همکاری جهاد دانشگاهی و با انجام پژوهش‌های کاربردی و عملی کردن پژوهش‌های انجام شده برخی از خلاء‌ها را پر کنیم تا جامعه از نتایج پژوهش‌ها بهره‌مند شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵ 21 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر طاهر علی‌محمدی در نشست رئیس دانشگاه ایلام با معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی کشور با ارائه گزارشی از دانشگاه ایلام در رشته‌های مختلف، اظهار کرد: پژوهشگاه گیاهان دارویی دانشگاه ایلام ظرفیت مهمی برای توسعه استان در این عرصه است که امیدواریم با همکاری جهاد دانشگاهی فعال‌تر شود.

وی با تأکید بر جدیت این دانشگاه در اجرای بندهای تفاهم‌نامه‌ی امضاء شده با دکتر مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی در سفر به ایلام، تصریح کرد: در حوزه کشاورزی، دامپروری، گیاهان دارویی می‌توان کارهای مشترکی را انجام دهیم که برای این کار زمین کافی در شهرستان مهران در اختیار داریم و می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه ایلام با تأکید بر اهمیت تولید بذر برای کشور، گفت: امیدواریم همکاری‌ها در این زمینه بیشتر شود تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود بتوانیم این خلاء مهم را جبران کنیم.

علی‌محمدی توانمندسازی دانشجویان و کمک به تولید اشتغال را از دیگر محورهای همکاری با مجموعه‌ی جهاد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: خواستار همکاری جهاد دانشگاهی برای پژوهش پژوهشگران دوره پسادکترا هستیم.

دکتر «علیرضا تاب»، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: ظرفیت و پتانسیل‌های ایلام بسیار متنوع است که امیدواریم با همکاری دو مجموعه در خدمت توسعه کشور و استان بخشی از این ظرفیت‌ها بالفعل شود.

وی رسیدن به تکنولوژی بذر با استفاده از ذخایر ژنتیکی را نیاز جدی امروز کشاورزی کشور دانست و گفت: امیدواریم با همکاری دانشگاه ایلام و شبکه علمی جهاد دانشگاهی در کشور بتوانیم بخشی از این نیاز را مرتفع کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام تاکید کرد: پهنه‌بندی گیاهان دارویی و اهلی‌سازی گیاهان دارویی و جلوگیری از خام‌فروشی می‌تواند از نتایج این همکاری باشد.

در این دیدار دکتر یعقوب فتح‌اللهی معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با معرفی توانمندی‌های این نهاد و نقش آن در توسعه کشور به برخی از طرح‌های شاخص در حوزه ناباروری، فرستنده‌های رادیویی، دکل‌های حفاری، جلوگیری از سقط‌جنین دام سنگین، دهکده گیاهان دارویی، تولید بذر هیبرید سبزی و صیفی پرداخت.

وی با اعلام آمادگی ورود جهاد دانشگاهی به توسعه استان، گفت: ورود جهاد دانشگاهی، دانشگاه ایلام و سرمایه‌گذار می‌تواند کمک قابل توجهی به توسعه استان کند.

سیدضیاء نصرتی سرپرست دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی نیز ضمن معرفی محورهای فعالیت، رویکرد و توانمندی‌های حوزه کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی برای انتقال فناوری موجود در این حوزه به استان ایلام بر اساس نیاز و درخواست استان اعلام آمادگی کرد.

دکتر محمدمهدی نادری مدیر مرکز بایو فارم جهاد دانشگاهی نیز دستاوردهای پژوهشگاه ابن‌سینا در حوزه دام سنگین را بسیار ارزنده عنوان و تأکید کرد: انتقال فناوری‌های به‌دست‌آمده در این حوزه به استان ایلام به شرط وجود سرمایه‌گذار امکان‌پذیر است.

در این نشست مقرر شد موضوع پسادکتری و فرصت مطالعاتی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه ایلام در جهاد دانشگاهی مورد بررسی قرار گیرد و زمینه بازدید اساتید و دانشجویان دانشگاه ایلام از مراکز و طرح‌های جهاد دانشگاهی با همکاری واحد ایلام فراهم شود.

همچنین مقرر شد مدیران دفاتر تخصصی معاونت پژوهش و فناوری به همراه نماینده ستفا در هماهنگی با رئیس جهاد دانشگاهی ایلام برای بررسی راهکارهای همکاری مشترک در دو هفته آینده به ایلام سفر کنند./ح

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار