جشنواره ، دومین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان باغچه‌بان، عصر امروز، شنبه در مرند آذربایجان شرقی آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲ 18 November 2023

به گزارش تابناک تبریز به نقل از روابط عمومی جشنواره ، دومین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان باغچه‌بان، عصر امروز، شنبه در مرند آذربایجان شرقی آغاز شد.
جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان باغچه‌بان دومین دوره خود را با رویکرد حمایت حداکثری از گروه‌های نمایشی حوزه کودک و نوجوان کشور به دبیری محمود یوسفی مرند و با حضور هنرمندان تئاتر حوزه کودک و‌نوجوان سراسر کشور در مرند آغاز به کار کرد

علی محرمی، معاون فرهنگی، هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اولین سخنران این مراسم بود. وی ضمن خیر مقدم به حضار، هنرمندان تئاتر ایران، داوران و اصحاب محترم رسانه در خصوص جشنواره‌های تئاتری برگزار شده در آذربایجان شرقی گفت: امروز هشتمین رویداد تئاتری را در هشتمین ماه سال آغاز کردیم، شروع این رویدادها با پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی بود که نام متبرک امام رضا را به همراه داشت و آغاز رویدادهای تئاتری ایران بود. وی در ادامه افزود: امروز ما بسیار متاسف و متاثریم که در گوشه دیگر کره خاکی شاهد جنایات یک رژیم جعلی هستیم؛ رژیمی که کودکان و بی‌گناهان را به خاک و خون کشیده‌ است. همزمانی این جنایات با رویدادهای هنری ما، این وظیفه آگاهی بخشی هنرمندان را سنگین‌تر می‌کند تا بار اطلاع رسانی این فجایع را به دوش کشند.
محرمی در ادامه در خصوص نقش تاثیرگزار مرند در عرصه تئاتر کشور تصریح کرد: مرند قطب تئاتر آذربایجان است، چه در عرصه جشنواره‌‌هایی که برگزار می‌کند و چه در عرصه افتخار آفرینی و درخشش هنرمندان خود در گونه‌های مختلف تئاتری. امیدواریم که میزبان خوبی برای هنرمندان تئاتر کشور باشیم و شاهد جشنواره با کیفیت و با نشانی باشیم.
در ادامه این مراسم محمود یوسفی، دبیر دومین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان باغچه‌بان، ضمن خوش آمد گویی به مهمانان این رویداد هنری، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باغچه‌بان را به لحاظ پرداخت به تئاتر حوزه کودک و نوجوان بسیار با اهمیت و مهم دانست.

عباسی معاون استاندار و فرماندار مرند در ادامه برنامه افتتاحیه جشنواره تئاتر باغچه‌بان، در خصوص اهمیت جایگاه هنرمندان گفت: هنرمندان مفاهیم را به مردم بازگو می‌کنند وی در ادامه با اشاره به نکته‌شناسی هنرمندان و فعالان تئاتر ایران تصریح کرد: هنرمندان ما همواره با بصیرت و زمان شناس بوده‌اند و در امنیت کامل که آن را مدیون شهدا هستیم، در کنار برنامه‌های هنری، یاد کودکان بی‌گناه غزه را گرامی می‌دارند و آیندگان شاهد همه این هنرآفرینی‌ها توسط هنرمندان خواهند بود. آیندگان خواهن گفت که هنرمندان ماچگونه با هنرشان در کنار کودکان و نوزادان فلسطینی ایستادند.

با برگزاری این مراسم، دومین دوره جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان باغچه‌بان، با حضور هنرمندان حوزه تئاتر کودک و نوجوان کشور در مرند آغاز به کار کرد.
دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باغچه‌بان از ۲۷ لغایت ۳۰ آبان ماه در مرند برگزار خواهد شد.
جلیل فرجاد، مجید قناد و منوچهر اکبرلو داوران این دوره از جشنواره هستند.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :