گرگان - ایرنا - سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت: هیات دوومیدانی استان گلستان باید از تکیه به تیم‌های پایه خارج و به سمت تیم‌های بزرگسالان برود.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰ 16 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، افشین داوری عصر پنجشنبه در مجمع سالانه هیات دوومیدانی گلستان اظهار کرد: این استان از دیر باز سرزمین ورزشکاران و دوومیدانی‌کارانی بوده که حتی بدون مربی، توانستند خود را به تیم‌های ملی برسانند.

وی بیان کرد: گذر زمان باعث شده تا کمتر شاهد حضور ملی‌پوشان این رشته از گلستان باشیم، هر چند که در رده‌های سنی پایه و حتی تا جوانان، ورزشکاران این استان ملی‌پوش هستند.

وی خاطرنشان کرد: هیات دوومیدانی گلستان باید برنامه‌های خود را بر روی درست کردن تیم‌های بزرگسالان و باشگاهی بگذارد، زیرا جای این سطح دوومیدانی این استان در کشور خالی است.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت: بدون شک مربیان کنونی دوومیدانی گلستان‌ که در رده‌های پایه کار می‌کنند برای تداوم راه خود که حتی برخی از آنان همچون صادق گرگانی و آیوب آرخی مدال‌آوری داشتند، به این مسیر ادامه می‌دهند، اما باید جای خالی بزرگسالان این استان در کشور پر شود.

داوری افزود: برای حل این مشکل که ورزشکاران استان پس از رسیدن به سن بزرگسالی یا این رشته را رها یا به استان‌های دیگر می‌روند، فکر خاصی گردد، تا باز هم شاهد روزهای اوج و خوش دوومیدانی گلستان باشیم.

وی ادامه داد: البته ما در سطح فدراسیون به افرادی همچون صادق گرگانی و ایوب آرخی در تیم‌های ملی تخصص‌های خود احتیاج داریم و انتظار دارم این گزینه‌ها نیز همکاری ملی داشته باشند.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده تلاش داریم تا مشکل این قبیل مربیان را با افزایش دستمزدشان و پرداختی‌ به شاگردانشان را حل کنیم.

رییس هیات دوومیدانی گلستان هم در این مجمع با اشاره به این که گزارش عملکرد سال گذشته در مجمع پیشین‌ ارایه شده، گفت: گزارش امروز عملکرد سال جاری هیات است.

فریدون یلقی افزود: تمامی اعزام‌های ورزشکاران این استان به رقابت‌های مختلف، براساس مسابقات انتخابی بوده و هیچ دونده‌ای حتی با داشتن شانس کسب مدال، خارج از این چرخه در تیم جایی نداشته است.

وی افزود: ورزشکاران پسر و دختر این استان در سه رده نونهالان، نوجوانان و جوانان که به صورت جداگانه به رقابت‌های قهرمانی کشور اعزام شدند، همگی با کسی عنوان نخست تیمی به استان بازگشتند.

وی ادامه داد: این افتخارآفرینی‌ها در حالی‌ست که با اعزام یک تیم به مسابقات، یک تیم در همان سطح در استان پشت خط اعزام می‌ماند.

رییس هیات دوومیدانی گلستان گفت: البته به منظور ایجاد انگیزه در ورزشکاران برای ادامه مسیر موفقیت‌شان در ورزش، پس از رایزنی با استان‌های دیگر، برخی از آنان بطور قانونی برای استان مورد نظر مسابقه می‌دهند.

یلقی بیان‌ کرد: این سطح و تعداد ورزشکاران نشان از ظرفیت، توان و پتانسیل این استان در بخش نیروی انسانی در کنار پتانسیل و ظرفیت فیزیکی برای برگزاری اردوهای تیم ملی دارد.

وی اظهار کرد: مهمترین مشکل ما نداشتن حامی مالی برای تحت پوشش قرار دادن ورزشکاران به منظور حضور در مسابقات باشگاهی است که همین مساله سبب قطع ادامه مسیر ورزشی ورزشکاران یا جذب آنان در باشگاه‌های دیگر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این روند باعث شده تا ورزشکاران ما در رده سنی بزرگسالان تمایلی به حضور در مسابقات قهرمانی کشور در قالب تیم گلستان‌ نداشته باشند و جای خالی این استان در این سطح رقابت و همچنین نماینده‌ای در قالب باشگاه در مسابقات لیگ خالی باشد.

دبیر هیات دوومیدانی گلستان گفت: دفتر و محل تمرین دوومیدانی ما در محل استادیوم کریم‌آباد است که برای آبیاری چمن ورزشگاه آب وجود دارد، اما ورزشکاران ما حتی برای مصرف آب، با مشکل مواجه هستند.

علی دباغ افزود: ورزشکاران ما به اندازه ۳۰ هیات ورزشی توان کسب مدال و افتخار را دارند، اما به لحاظ توجه نسبت به برخی رشته‌های دیگر، کمتر مورد لطف قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: من به شخصه به یاد نداریم که دوومیدانی گلستان و این منطقه، در سه رده تیم‌های پایه در یک سال قهرمان کشور شده باشد.

وی بیان کرد: این افتخارآفرینی در شرایطی است که به علت نبود پول و اعتبارات و ناتوان بودن در پرداخت حقوق به منشی، درب هیات‌ استان از ۶ ماه قبل‌ بسته است.

دبیر هیات دوومیدانی گلستان گفت: بچه‌های گلستان‌ به لحاظ ظرفیت و پتانسیل قوی، اما به لحاظ مالی فقیر هستند.

دباغ اضافه کرد: به علت نداشتن امکانات و تجهیزات کافی و مناسب جرات دادن لوازم تیم استان را به برخی از مربیان برای استعدادیابی نداریم.

نایب رییس هیات دوومیدانی گلستان هم گفت: حضور در مسابقات مختلف قهرمانی کشور سبب‌ کسب تجربه داوران می‌شود که انتظار داریم در این سطح مسابقات که بیشتر در تهران برگزار می‌شود، داوران ما هم حضور داشته باشند.

صبورا زائزنوملی افزود: با توجه به میزبانی ایران در رقابت‌های آسیایی، انتظار داریم تا داوران گلستانی به ویژه در بخش بانوان در این مسابقات حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: داوران ما توقعی برای دریافت حق‌الزحمه ندارند و تنها با هدف مسب تجربه بیشتر و قیاس خود با سایر داوران ملی و آسیایی، چنین درخواست و انتظاری دارند.

در این مجمع، ۱۷ عضو حاضر در جلسه به صبورا زائرنوملی، قنبر جلالی و محمدعلی طبرسا به عنوان نایب رییس، عضو هیات رییسه و بازرس قانونی رای مثبت دادند.

زائرنوملی و جلالی به پبشنهاد رییس هیات، جایگزین فهیمه نفر و رحمان قره‌باش در مسوولیت‌های مشخص شدند.

افشین داوری سرپرست فدراسیون دوومیدانی از ۲۱ دی ماه سال ۱۳۸۱ تا ۲۲ مرداد ماه سال ۱۳۸۵، مدیرکل ورزش و جوانان (تربیت‌بدنی سابق) استان گلستان بود.

در زمان حضور داوری در گلستان، رضا خوش‌باطن معاون وی مسوولیت ریاست هیات دوومیدانی این استان را برعهده داشت که در آن زمان ورزشکاران گلستانی‌ این رشته از حضور مربیان خارجی بهره می‌بردند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار