شهرکرد - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در زمان حاضر ۱۱ هزار نیاز صنایع مختلف کشور در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶ 16 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محمد علی زلفی‌گل شامگاه پنجشنبه در نشست رییس‌جمهور با نخبگان چهارمحال و بختیاری افزود: با راه‌اندازی سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها همه محصولات شرکت‌های دانش‍بنیان و هسته‌های فناور در این سامانه ثبت و در معرض دید سایر قشر‌های جامعه و صنایع قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سامانه نان بخشی با عنوان جریان اقتصادی نوین (جان) ایجاد شده است اظهار داشت: تمام محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور در سامانه جریان اقتصادی نوین ثبت و در معرض دید سایر اقشار جامعه و صنایع قرار می‌گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه خداوند را شاکر هستیم، دولتی داریم که فقط ایران را تهران نمی‌داند و همه جای ایران را سرای وطن می‌داند گفت: اعضای دولت با حضور خود در استان‌ها از نزدیک با توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و مشکلات قشر‌های مختلف آشنا می‌شود.

زلفی‌گل ادامه داد: حضور رییس‌جمهور در استان‌های مختلف قابل ستایش است و نتیجه این رفتار عالمانه و جهادگونه منجر به پیشرفت همه جانبه کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه خیر بودن تنها ساخت مدرسه و بیمارستان نیست و انسان عالم نیز با دانش خود می‌تواند محصولی را تولید و شغلی را ایجاد کند، اضافه کرد: امروز یکی از مهمترین جهادها، جهاد علمی و فناوری است و شما فناوران جهادگران این عرصه هستید که باید قدر کار ارزشمند خود را بدانید.

به گفته زلفی‌گل، پارک علم و فناوری افزون بر تامین فضا برای فناوران وظیفه همرسانی به معنی شتاب دهنده علم و فناوری را نیز برعهده دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به محدودیت توانمندی‌های مالی دولت استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های مردمی ضروری است به همین دلیل باید تلاش کرد افراد توانمند را با افرادی که دارای فکر و ایده خوب هستند مرتبط کرد.

وی اضافه کرد: هر چند امکانات ما در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری محدود است، اما باید تلاش کرد مشکلات شرکت‌های فناور را در بخش‌هایی که نیاز به مجوز دارند پیگیری کرد.

زلفی‌گل پارک علم و فناوری را محل زایش و رویش شرکت‌های دانش بنیان معرفی کرد و گفت: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌هایی که امتیاز دانش بنیان گرفته‌اند حمایت می‌کند.

رییس جمهور و تعدادی از وزیران هیات دولت در قالب دور دوم سفر استانی به چهارمحال و بختیاری، روز پنجشنبه در استان شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار