سازمان بنادر و کشتیرانی در مازندران به درستی به توسعه زیر ساخت ها برای افزایش صادرات به بازار کشورهای حاشیه دریای خزر به ویژه روسیه توجه کرد.
کد خبر: ۱۱۳۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ 16 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، استاندار مازندران با بیان اینکه امروز رقبا در بازار صادراتی محصولات کشاورزی روسیه بسیار جدی هستند، گفت:

صادرات مازندران به هیج عنوان نباید تحت الشعاع مسائل اداری قرار گیرد و باید این فرآیندها تسهیل شود.

سید محمود حسینی‌پور چهارشنبه شب در جلسه ستاد عالی رشد اقتصادی مازندران، افزود: این که گمرک فقط در ساعت اداری به صادر کنندگان خدمت دهد، اصلا پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با صادرات به خصوص گمرک استان باید شبانه روزی به بخش خصوصی استان خدمات رسانی کنند.

حسینی پور با تاکید بر این که بی توجهی به مسائل اداری مربوط به صادرات محصولات کشاورزی استان شانه خالی کردن از بار مسئولیت است، بیان کرد: نباید فرصت ها را از دست بدهیم و از همه ظرفیت ها باید برای جبران عقب افتادگی ها استفاده نماییم.

نماینده عالی دولت در مازندران با ذکر این نکته که سازمان بنادر و کشتیرانی در مازندران به درستی به توسعه زیر ساخت ها برای افزایش صادرات به بازار کشورهای حاشیه دریای خزر به ویژه روسیه توجه کرده است، ادامه داد: گزارش های دستگاه اجرایی باید جوابگوی ماموریت های مربوط به رشد اقتصادی استان باشد و تاکید می کنم، مصادره کردن آمار از دیگر دستگاه باید مورد نظارت بازرسی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قرار گیرد.

حسینی پور تصریح کرد: مدیران اجرایی باید در جلسات ستاد عالی رشد اقتصادی استان مازندران با هدف رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی گزارش عملکرد خود را ارائه دهند.

استاندار مازندران بیان کرد: محصولات کشاورزی مازندران محور صادرات استان به خارج از کشور است، امروز بازار روسیه نیازمند همه محصولات کشاورزی و مواد غذایی است اما با وجود همه ظرفیت و فراهم بودن شرایط در بهره مندی از این فرصت، بی توجهی می شود.

وی با بیان این که مهمترین مقوله در حوزه رشد اقتصادی توجه به صادرات محصولات کشاورزی با تشکیل شرکت های تعاونی بزرگ است، پیشنهاد کرد: در هر یک از ۲۲ شهرستان استان، یک شرکت تعاونی کشاورزی بزرگ ایجاد شود.

وی با ذکر این موضوع که گردش منابع مالی کشاورزان مازندران به مراتب زیاد است و باید با تشکیل شرکت تعاونی کشاورزی این سرمایه ها جذب و تقویت کرد، گفت: حرکت های مهم اقتصادی بخش کشاورزی استان باید سرعت گیرد.

وی توزیع بذر گواهی شده، شناسنامه دار شدن باغ ها، تامین نهاده های کشاورزی، توجه به ذائقه مشتریان خارجی محصولات کشاورزی و مواد غذائی از مهمترین برنامه‌های تشکیل شرکت تعاونی کشاورزی است، گفت: در جلسات ستاد رشد اقتصادی استان باید قدرت سرمایه‌گذاری هر شهرستان به درستی تبیین و در حل موانع جذب سرمایه گذاران راهکار ارایه شود. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار