استاندار آذربایجان‌ غربی از پیشرفت ۷۵ درصدی طرح‌ های محرومیت‌زدایی در کوی سالار ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳ 15 November 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در بازدید از محلات کوی لاله و سالار ارومیه افزود: یکی از جهت‌گیری ها و رویکردهای دولت سیزدهم بحث محرومیت زدایی و تکمیل زیرساخت‌هاست که در جهت رفاه حال مردم در مناطق مختلف کم برخوردار استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته روزهای شنبه به عنوان «شنبه های محرومیت زدایی» با هدف شناسایی محلات هدف نامگذاری شده است، اضافه کرد: تمرکز بر رفع مشکلات مردم در نقاط حاشیه ای و یا محروم از اهداف این طرح است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در همین راستا در ارومیه و شهرستان‌های مهاباد، بوکان، خوی و پیرانشهر هم در زمینه محرومیت زدایی ورود پیدا کرده ایم و مصوباتی در جهت تکمیل زیرساخت ها و نیازهای مردم داشتیم.

معتمدیان با اشاره به خدمات و زیرساخت های در حال تکمیل در منطقه کوی لاله و سالار ارومیه اظهار کرد: این مکان با پروژه های در دست اجرا حاصل بازدیدی است که در شهریور سال گذشته انجام شد و ۳۳ مصوبه در جهت رفع مطالبات بحق مردم داشت که به سرعت عملیاتی شدند.

وی گفت: این منطقه جزو مناطق حریم شهری است ولی در برخی زیرساخت ها و شاخص ها، هیچ پیشرفتی نداشت و پروژه هایی نظیر مرکز جامع سلامت با توجه به نیاز منطقه در این حوزه اجرایی شد و درصدد هستیم با ایجاد یک پایگاه اورژانس به صورت شبانه روزی به مردم این منطقه خدمات ارائه شود.

وی افزود: یک سالن ورزشی طبقاتی که ۱۵ رشته غیر توپی را پوشش خواهد داد، مرکز مهارت آموزی و مرکز اورژانس اجتماعی متعلق به بهزیستی نیز در این منطقه محروم در حال احداث است.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: در بحث فاضلاب هم پروژه هایی داریم و با توجه به هزینه هنگفت مورد نیاز از همه ظرفیت ها و اعتبارات استانی و ملی استفاده شده‌است و این از نیازهای مهم زیست محیطی و بهداشتی و از اولویت های محلات است .

معتمدیان با اشاره به اینکه در بازدید سال گذشته در بحث آبرسانی نارضایتی هایی داشتیم، ادامه داد: در زمان اوج مصرف آب در تابستان، دو تا سه ساعت بیشتر ساکنان منطقه آب نداشتند و با یک طرح جهادی در کمتر از چند ماه آبرسانی و خط انتفال آب و آب بهداشتی انجام شد و از آب پایدار برخوردار شدند.

وی اظهار کرد: در نامگذاری معابر، کوچه ها، پلاک کوبی و احداث و ایجاد پارک و سایر حوزه های اجتماعی هم توسط فرماندار به عنوان مدیر اصلی پروژه ها با همراهی معاونت عمرانی کمک های زیادی شده و طرح ها دنبال شده‌است تا در کنار این اقدامات عمرانی و خدماتی افرادی که نیازمند خدمات حمایتی هم هستند، شناسایی و تحت پوشش قرار بگیرند.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: در زمینه سایر معضلات اجتماعی به ویژه جمع آوری معتادان متجاهر هم اقدامات خوبی با همکاری دستگاه قضایی انجام شده‌است که جای قدردانی دارد و امیدواریم این امر استمرار یابد.

معتمدیان گفت: بسیاری از پروژه ها به علت نداشتن زمین متوقف شده بود که با تامین زمین شاهد پیشرفت چشمگیر طرح ها و زیرساخت ها در این منطقه هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار