معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی یکی از دغدغه‌های بخش معدن، راه‌سازی و کشاورزی استان را صدور گواهینامه ویژه دانست و گفت: در این راستا نیاز به راه اندازی آموزشگاهی در استان است.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ 15 November 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی امروز در پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سال جاری با اشاره به نقد بخش خصوصی و معدن کاران استان نسبت به آئین نامه شورای عالی معادن کشور در خصوص حقوق دولتی معادن اظهارداشت: براساس اعتقاد این بخش طبق ماده ۱۴ قانون امور معادن که تعیین حقوق دولتی باید بر اساس مقتضیات هر منطقه، موقعیت جغرافیایی، شرایط استخراج و عیار هر معدن صورت گیرد که این موضوع در آئین نامه ابلاغی به استان‌ها رعایت نشده است.

وی با اشاره به اینکه معدن کاران استان مصادیقی هم از استان‌های دیگر در این خصوص دارند که در دیوان عدالت اداری این مورد مطرح و نقض شده است گفت: این جلسه با حضور دادستان و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزار و افراد حاضر نظرات خود را در این زمینه بیان داشته اند.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی استان وظیفه انطباق بخشنامه‌ها و آئین نامه‌ها را با مصوبات مجلس بر عهده دارد افزود: این سازمان در این خصوص پیگیری لازم را در سطح ملی انجام حق معدنکاران استان ضایع نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز متناسب با ماده ۱۴ و تقاضای معدن کاران استان برای تحقق و اجرای ماده مورد نظر برای تعیین حقوق دولتی از طریق شورای عالی معادن کشور پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

اشرفی یکی از دغدغه‌های بخش معدن، راهسازی و کشاورزی استان را صدور گواهینامه ویژه دانست و افزود: در این راستا نیاز به راه اندازی آموزشگاهی در استان است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های پلیس راهور استان پنج متقاضی در این خصوص برای راه اندازی آموزشگاه مورد نظر در حال اقدام بوده که امیداست حداقل دو مورد آن به زودی به بهره برداری برسد تا زمینه صدور گواهینامه ویژه در استان فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ورود ماشین آلات معدنی و صنعتی از گمرک استان و ایجاد این ظرفیت بزرگ اضافه کرد: ورود موقت ماشین آلات معدنی و صنعتی فرصت زمانی شش ماهه دارد که تا ۱۸ ماه قابل تمدید است.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار