در کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر یزد مصوب شد؛
 رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: دستگاه های خدمات رسان برای توسعه شبکه های خدماتی خود در سطح شهر مجوز حفاری را از شهرداری دریافت کنید.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱ 14 November 2023
 
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدمهدی نیکونژاد در جلسه کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: یکی از معضلاتی که در شهر وجود دارد، حفاری هایی است که توسط دستگاه های خدمات رسان در سطح شهر انجام می شود و گاهی بعد از انجام ماموریت خود نسبت به اصلاح و مرمت مسیر حفاری شده متناسب با استانداردهای فنی و ضوابط حفاری اقدام نمی کنند.
 
وی ادامه داد: این امر سبب می شود پس از مدتی شاهد فرو نشست، شکستگی و به دلیل زیر سازی نامناسب باعث پستی و بلندی و در نهایت شکستگی یا ترک خوردگی آسفالت باشیم.
 
نیکونژاد عنوان کرد: بر اساس طی بررسی انجام شده توسط کمیسیون نظارت، مشخص شد شهرداری قبل از انجام هرگونه مرمت و آسفالت از دستگاه های خدمات رسان استعلامی را أخذ می کند تا اگر دستگاه ها در آن مسیر یا معبر، برای احداث یا انتقال خطوط آب، برق و گاز و ... برنامه ای در نظر دارند قبل از اینکه شهرداری معبر را مرمت و آسفالت کند حفاری را انجام دهند تا خود شهرداری در آن خیابان، کوچه یا معبر به صورت یکپارچه عملیات زیرسازی و آسفالت را انجام دهد تا عمر آسفالت بدون آسیب در حداکثر زمان خود اتفاق بیفتد.
 
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ هزینه آسفالت مبلغ قابل توجهی افزایش یافته است، گفت: متأسفانه برخی دستگاه های خدمات رسان، با وجود اطلاع رسانی شهرداری، بعد از مرمت و آسفالت معبر توسط شهرداری، برای انتقال مرمت و ... خطوط شبکه های داخلی خود شروع به حفاری می کنند موضوعی که علاوه بر حیف و میل بیت المال نارضایتی شهروندان را نیز به همراه دارد.
 
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد تأکید کرد: ضرورت دارد دستگاه های خدمات رسان برای هرگونه حفاری از شهرداری مجوز أخذ کنند و قبل از مرمت و آسفالت معابر توسط شهرداری، خدمات رسانی لازم را در حوزه خود انجام دهند.
 
وی افزود: در مسیر هایی که قبلاً آسفالت آن انجام شده، دستگاه نظارت شهرداری باید به صورت دقیق و میدانی بعد از صدور مجوز حفاری، نظارت لازم بر پیمانکاران دستگاه های خدمات رسان را انجام دهد تا عملیات مرمت و بازسازی مسیر با همان کیفیت و رعایت نکات فنی و ظوابط حفاری انجام گیرد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار