ناظر گمرکات استان کرمانشاه خواستار ارتقاء ساختار سازمانی دو گمرگ خسروی و سومار شد.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵ 14 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علی اصغر عباس‌زاده، با اشاره به لزوم ارتقاء ساختار سازمانی گمرکات خسروی و سومار، گفت: تقاضا داریم با توجه به حجم تجارت و مراوداتی که این دو مرز دارند، گمرک خسروی به اداره کل و گمرک سومار به اداره ارتقاء یابد.

وی درباره اهمیت ارتقاء گمرک خسروی به اداره کل، افزود: در حال حاضر در گمرک خسروی تمام رویه‌های جاری در امور گمرکی از جمله صادرات، واردات، خروج موقت، ورود موقت، ترانزیت داخلی و خارجی، ترانزیت مبدا و مقصد و امور مسافری برقرار است که این امر بیانگر ظرفیت‌های قابل توجه گمرک خسروی می‌باشد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه از صادرات بیش از ۴۶۱ میلیون دلاری از گمرک خسروی در هفت ماهه امسال یاد کرد که دومین گمرک استان از نظر میزان صادرات بوده و اظهار کرد: همچنین در ایام اربعین امسال شاهد تردد میلیونی زوار از این مرز بودیم.

عباس‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر گمرک خسروی با ساختار سازمانی اداره فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: برای بهبود ارائه خدمات در این گمرک، افزایش تعداد نیرو‌ها و اینکه بتوانیم در آینده پاسخگوی افزایش حجم مراودات تجاری و مسافری در خسروی باشیم، نیاز داریم گمرک خسروی به اداره کل ارتقاء یابد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه از قابلیت‌های تجاری مرز سومار نیز یاد کرد که در هفت ماهه امسال بالغ بر ۴۴۶ میلیون دلار صادرات داشته و تاکید کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۲۵۰ کامیون صادراتی از این مرز تردد دارد.

وی چارت کنونی گمرک سومار را با توجه به قابلیت‌های این گمرک و میزان تجارت خارجی که دارد نیازمند ارتقاء به اداره دانست و یادآور شد: برای اینکه بتوانیم در آینده ارائه خدمات در گمرک سومار را گسترش دهیم، نیازمند ارتقاء چارت سازمانی این گمرک و افزایش نیرو‌های آن هستیم.

عباس‌زاده گفت: درخواست ارتقاء ساختار سازمانی این دو گمرک علاوه بر اینکه باید به گمرک ایران ارسال شود، باید در شورای برنامه‌ریزی استان نیز مصوب گردد و در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قرار گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار