مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت: حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر از مهاجرین افغانستانی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند طی نیمه نخست امسال از استان قم خارج شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸ 12 November 2023

به گزارش تابناک قم، علی اکبر زارعی امروز در گفت‌وگویی خبری با اشاره به اینکه ایران ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و میزبان بزرگ‌ترین جمعیت پناه‌جو در جهان بوده که اکثر آنها را افغانستانی‌ها تشکیل می‌دهند گفت: در راستای حضور غیرقانونی اتباع کشورهای خارجی در ایران، مرزبانان و پلیس با شناسایی افراد غیرمجاز حاضر در کشور، برخورد قانونی می‌کنند.

وی اضافه کرد: اکثر اتباع کشور افغانستان که قصد تردد غیرمجاز از طریق استان قم را داشته‌اند، توسط پلیس مهاجرت دستگیر و به کشورشان بازگردانده شدند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم عنوان کرد: در همین راستا حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر از مهاجرین افغانستانی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند طی نیمه نخست امسال از استان قم خارج شده‌اند.

این مطالب آماری محل تامل است چرا که مسوولان استانی و کشوری باید توجه داشته باشند تجمع، سکونت و یا حتی گذر این تعداد از اتباع از یک استان آن هم استان قم با شرایط ویژه اش، مطلبی می باشد که باید به آن توجه ویژه کرد و از ایجاد برخی تبعات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره پیش از آنکه بحرانی برای استان پیش آید جلوگیری کرد.

اردیبهشت ماه سال جاری بود که مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری قم علام کرد: این استان با پذیرش اتباع ۹۰ کشور خارجی دومین استان کشور از نظر تکثر اتباع در کشور است و از لحاظ آماری نزدیک به ۲۲۰ هزار تن از اتباع خارجی در قم سکونت دارند و با توجه به این که جغرافیای استان محدود است تراکم آنان بیشتر به چشم می‌آید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار