شهرکرد - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: چهار هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان برای دور دوم سفر رییس‌جمهور به شهرکرد آماده بهره‌برداری شد.
کد خبر: ۱۱۳۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱ 11 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حسین‌علی مقصودی شامگاه جمعه پس از بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور و استاندار چهارمحال و بختیاری از روند طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های شهرکرد، بروجن و فارسان تاکید کرد: تلاش می‌شود همزمان با دومین دور سفر رییس‌جمهور چهار هزار واحد مسکونی شهری، روستایی، خودمالک، بافت فرسوده و گروه ساخت در سراسر استان به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در دور دوم سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری عملیات اجرایی آماده‌سازی زمین و ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی شهری در برخی مجموعه‌های نهضت ملی مسکن استان آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در دور دوم سفر رییس‌جمهور دست کم ۴۰۰ قطعه زمین شهری در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان واجد شرایط در استان واگذار خواهد شد.

وی یادآور شد: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری نسبت به استان‌های دیگر از لحاظ تعداد واحد‌های مسکونی، تامین زمین و کیفیت اجرا اعلام رضایت کرد.

مقصودی اظهار کرد: همچنین تاکید شد در سفر دوم رییس‌جمهور به استان با حضور وزیر راه و شهرسازی برای همکاری بیشتر بانک‌ها به‌منظور پرداخت آسان‌تر تسهیلات بانکی تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی درخصوص بیمه کارگران ساختمانی گفت: اُمید است با این مصوبه ساخت مسکن در قالب گروه ساخت شتاب خوبی بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور قول داد برای ساخت واحد‌های خدمات عمومی از جمله مدارس واقع در مجموعه نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری کمک کند.

چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری طرح نهضت ملی از مهم‌ترین خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم این استان است.

در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار