معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: دانشگاه شهرکرد در رشته مهندسی مکانیک با کسب رتبه بین 151 تا 200 در نظام رتبه‌بندی شانگهای ۲۰۲۳ قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۳۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵ 31 October 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، احمد کیوانی گفت: در حوزه علوم مهندسی و در رشته مهندسی مکانیک، دانشگاه شهرکرد با کسب رتبه بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ در رتبه‌بندی شانگ‌های ۲۰۲۳ قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد ادامه داد: بر اساس گزارش مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) تعداد ۴۲ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در رتبه‌بندی جهانی موضوعی شانگ‌های ۲۰۲۳ حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: نظام رتبه‌بندی شانگ‌های یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگ‌های ژیائوتنگ چین منتشر می‌شود.

کیوانی افزود: این رتبه‌بندی در قالب یک پروژه بزرگ در کشور چین برای اولین بار در ژوئن سال ۲۰۰۳ میلادی توسط دانشگاه شانگ‌های منتشر شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: نظام رتبه‌بندی شانگ‌های در سال ۲۰۲۳ میلادی برای هفتمین سال متوالی، رتبه‌بندی جهانی موضوعات دانشگاهی (GRAS) را منتشر کرده است.

وی بیان کرد: این رتبه‌بندی در سال ۲۰۲۳ در ۵۵ رشته و در قالب ۵ حوزه کلی ازجمله حوزه مهندسی (۲۳ رشته)، حوزه علوم طبیعی (۸ رشته)، حوزه علوم زیستی (۴ رشته)، حوزه علوم پزشکی (۶ رشته) و حوزه علوم اجتماعی (۱۴ رشته) صورت گرفته است.

کیوانی اضافه کرد: از بین ۵ هزار دانشگاه در ۱۰۴ کشور اسامی بیش از یک هزار و ۹۰۰ دانشگاه در فهرست نهایی این رتبه‌بندی قرار گرفت.

وی بیان کرد: فعالیت‌های پژوهشی، فناوری و نوآوری دانشگاه شهرکرد به سمت توسعه کیفی حرکت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار