مدیرکل دیوان محاسبات لرستان گفت: دیوان محاسبات پیگیر تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان به خصوص پروژه‌های حوزه آب است.
کد خبر: ۱۱۳۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳ 23 October 2023

به گزارش تابناک لرستان به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات استان لرستان، مظفر جمالی‌نژاد به همراه گروه حسابرسی به اتفاق مدیرعامل و معاونین شرکت آب منطقه‌ای استان از سد‌های مخزنی آبسرده، مرّوک و کمندان در شهرستان‌های بروجرد، دورود و ازنا بازدید کردند.

در این بازدید حسن نژاد مدیرعامل آب منطقه‌ای استان با ارائه گزارش‌های، توضیحات لازم را در خصوص میزان پیشرفت و مشکلات و موانع اجرایی این طرح‌ها در مقایسه با برنامه زمان‌بندی و موافقتنامه‌های اولیه بیان نمود.

جمالی‌نژاد مدیرکل دیوان محاسبات استان نیز در این بازدید بر تسریع روند اجرای سد‌های در دست اجرا با اولویت سد‌های بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی تاکید نمود و اولویت بندی طرح‌های مهار آب استان، متناسب با اعتبارات تخصیص یافته را در کارایی منابع و بهره‌برداری سریع‌تر سد‌های استان از راهکار‌های مهم و موثر در تحقق انتطارات مردم استان برای برخورداری از این مواهب الهی برشمرد.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات پیگیر تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان به خصوص پروژه‌های حوزه آب است، عنوان کرد: با هدف تحقق شفافیت و انضباط مالی، رصد و کنترل طرح‌های نیمه تمام و مدت‌دار در دستور کار دیوان محاسبات قرار دارد و این بازدید با هدف تحرک بخشی و کمک به دستگاه‌های اجرایی انجام می‌گردد که قطعا این همکاری و تعامل علاوه بر افزایش اعتماد عمومی، رشد تولید، اشتغال و جریان خدمات رسانی به مردم را بهبود می‌بخشد.

جمالی‌نژاد، عدم بهره برداری به موقع از طرح‌های عمرانی را ناشی از نبود مطالعات دقیق اولیه و یا تملک نشدن به موقع اراضی، فرسایشی شدن و افزایش قیمت تمام شده این طرح‌ها بر شمرد و بیان کرد این نواقصات با اهتمام مسئولین قابل رفع می‌باشد که می‌بایست تدابیر لازم اندیشیده شود.

همچنین در این بازدید، نحوه حفظ و حراست از اموال و تجهیزات سد‌های استان و اقدامات شرکت آب منطقه‌ای استان در خصوص تجهیزات سرقتی، ساز و کار‌های قانونی استفاده از ظرفیت‌های سد‌های در حال بهره برداری جهت واگذاری به بخش‌های غیردولتی، توسعه صنعت گردشگری و تامین انرژی و برق مورد نیاز استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است سد آبسرده با هدف تامین آب شرب و اراضی کشاورزی شهرستان بروجرد و سد کمندان جهت تامین آب کشاورزی شهرستان ازنا در دست اجرا و تکمیل می‌باشد و تاکنون ۳۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دورود با تکمیل سد مروک سیراب گردیده که با اتمام شبکه‌های آبیاری، این میزان به ۴۲۰۰ هکتار می‌رسد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار