ر روزهای اخیر در مسابقات نوجوانان کشتی استان که در شهرستان گچساران برگزار شد خبری به گوش مردم چاروسا رسید که برای همه باور آن بسیار سخت بود.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰ 23 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فارس نوشت : یکی از مشکلاتی که همیشه در رسانه ها و تریبون های مختلف از بخش چاروسا در شهرستان کهگیلویه درج و بیان شد کمبود امکانات ورزشی در رشته‌های مختلف است.

اما در کنار این مشکلات ظرفیت های عظیمی که بخش چاروسا در زمینه ورزش دارد می تواند کمبود امکانات را سرپوش گذاشته و کمتر کسی در سطح استان باور کند که جوانان با ظرفیت همین منطقه محروم از امکانات این مقدار استعداد داشته باشند.

شاید کمتر کسی باشد که اسم تیم اتحام قلعه رئیسی به گوشش نخورده باشد تیمی که با نبود زمین ورزشی توانست به نمایندگی از استان به لیگ دسته سوم و جام حذفی کشور صعود کند و این روزها برای منطقه که هیچ بلکه برای استان حرف برای گفتن داشته باشد و همچنان بدون زمین تمرین بدرخشد.

در روزهای اخیر در مسابقات نوجوانان کشتی استان که در شهرستان گچساران برگزار شد خبری به گوش مردم چاروسا رسید که برای همه باور آن بسیار سخت بود تیم چاروسا که نه سالن کشتی دارد و نه تشک کشتی به چه شکل مقام آورده‌اند.

یک ماه پیش با حمایت و پیگیری بخشدار چاروسا و رئیس ورزش و جوانان کهگیلویه یک تشک کشتی در اختیار جوانان چاروسا قرار می گیرد و تمرین خود را آغاز می کنند و هفته گذشته به مسابقات استانی راه می یابند و در مسابقات نوجوانان استان که در شهرستان گچساران شرکت می کنند از 16 نفر شرکت کننده 8 نفر از آنها مقام کسب می کند و یک نفر هم به مسابقات کشتی کشور راه می یابد.

اما نگران کننده اینکه با دست خالی به این مسابقات می روند و در گچساران حتی جای خواب نداشتند و با همین دست خالی قهرمان این مسابقات شوند.

با سرمربی تیم نوید پیرایش هم صحبت شدیم که در دستان این مربی کتاب مربوط به شهید ابراهم هادی بود این شهید را الگوی مناسبی برای کشتی گیران دانست و در خصوص شرایط کشتی گیران گفت: کمتر از یک ماه با حمایت مسئولین بخش به خصوص بخشدار چاروسا این تشک پیدا شد و تمرین کردیم و در مسابقات شرکت کردیم و توانستیم قهرمان این مسابقات شویم.

وی با بیان اینکه سالنی که در آن تمرین می کنیم سالن محصولات کشاورزی متعلق به جهاد کشاورزی است که مکانی برای کود شیمیایی و سمی است گفت: فضای بسیار نامناسبی برای تمرین است اما مجبور به تمرین هستیم.

پیرایش با بیان اینکه بسیاری از جوانانی که اینجا تمرین می کنند را از مکان های ناامن به خصوص قهوه خانه ها آوردیم و تمرین می‌کنند تاکید کرد: این جوانان ظرفیت بزرگی در زمینه کشتی دارند و اگر فقط ذره ای مسئولین ورزش و جوانان حمایت کنند قول می دهیم در سطح کشوری حرف برای گفتن داشته باشیم ضمن اینکه آقای یاسین برهمن از کشتی گیران همین منطقه به تیم نوجوانان کشور هم دعوت شد.

وی با بیان اینکه حتی برای رفتن به گچساران با ماشین شخصی و کرایه رفتیم و بسیاری حتی کرایه نداشتند گفت: از مسئولین استانی و شهرستانی می‌خواهیم تا پیگیر کشتی چاروسا باشند.

 همچنین در جهت حمایت و تشویق نوجوانان و ورزشکاران و تجلیل از مقام آورن امام جمعه به همراه بخشدار و رئیس شورای شهر قلعه رئیسی در سالن ورزشی که نمی‌شود اسم آن را سالن ورزشی گذاشت رفتند و از این گروه تجلیل کردند.


چیزی شبیه به سالن کشتی در انبار توزیع کود شیمیایی

حیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی با تقدیر از تلاش نوجوانان چاروسا ظرفیت ورزش منطقه را یک ظرفیت عظیم دانست و گفت: همین ظرفیت که بدون امکانات به کسب مقام می‌رسند یعنی توانایی زیادی وجود دارد و باید مسئولان ورزش و جوانان تلاش کنند تا سالن و امکانات ورزشی تامین شود.

امام جمعه قلعه رئیسی با تقدیر از بخشدار چاروسا در جهت تامین امکانات این سالن عنوان کرد: ورزشکاران به خصوص کشتی گیران به سمت ورزش پهلوانی برند و الگوهای مناسب ورزش را همچون شهید ابراهیم هادی و تختی را به عنوان الگو قرار دهند.

ایزدخواه بخشدار چاروسا هم در حاشیه تجلیل از کشتی گیران چاروسا با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای تامین امکانات همچون تشک و بقیه امکانات بکار گرفتیم در ادامه هم تمام تلاش خود را به کار می گیریم عنوان کرد: ابتدا اینکه باید یک ورزشکار که مرام پهلوانی هم داشته باشد با سختی ها مواجه شود و باید در مقابل این سختی ها صبور بود و تلاش خواهیم کرد تا روز به روز برای تامین امکانات تلاش بیشتر تلاش کنیم.

بخشدار چاروسا خواستار ساخت یک سالن کشتی به دستور ورزش و جوانان شد و گفت: امیدواریم تمامی ادارات برای حمایت از این تیم همکاری لازم را انجام دهند چرا اگر در ورزش سرمایه گذاری کردیم این یک درآمد است.

در ادامه ورزشکاران و کشتی گیران هم از مشکلات خود به خصوص نبود سالن ورزشی و نبود امکانات و حمایت مسئولین سخن به میان آوردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار