مدیر راه و شهرسازی جوانرود خبر داد؛
مدیر راه و شهرسازی شهرستان جوانرود گفت: ثبت‌نام ٣۴٠٠ خانوار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در جوانرود برای دریافت مسکن تأیید شدند.
کد خبر: ۱۱۳۳۳۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹ 22 October 2023

کاوان علیمرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس قانون جهش تولید مسکن مصوب ۱۴۰۰ دولت مؤظف است در راستای تأمین مسکن اقشار ضعیف و کم درآمد اقدام به تأمین زمین و تهیه مسکن کند.

وی افزود: راه و شهرسازی جوانرود هم از این قاعده مستثنی نبوده و از همان اوایل شروع به شناسایی یکسری زمین کرده است.

مدیر راه و شهرسازی شهرستان جوانرود تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تعدادی از اراضی که در اختیار داشتیم شناسایی شدند و در بدو کار پیشنهاد این اراضی برای شروع مسکن ملی جوانرود داده شد.

وی عنوان کرد: تأمین زمین طرح ملی مسکن در ٢ فاز سه هکتاری و یک هکتاری صورت گرفته است که پروژه فاز یک شامل یازده بلوک ۲۵۰ واحدی است که متقاضیان آن نهایی شده و واریزی آن در ٢ مرحله ۴۰ میلیونی از متقاضیان اخذ شده و پروژه در مرحله انجام فونداسیون است.

این مسئول ادامه داد: فاز ۲ به صورت ۱۹ بلوک ۵۳۱ واحدی است که عملیات خاکبرداری آن صورت گرفته و همچنین مرحله اولیه واریزی توسط متقاضیان اخذ شده است.

علیمردای در خصوص صدور پروانه مسکن ملی گفت: در این ٢ پروژه پیش پروانه ها صادر شده و بر اساس گزارش بنیاد مسکن و شهرسازی جوانرود هزینه ها واریز شده است.

وی تشریح کرد: شهر جوانرود شهری است با قطبیت تجاری و گردشگری و همین امر باعث مهاجرت معکوس از روستا به شهر شده که این موضوع بعد از زلزله سال ۹۶ نمود بیشتری پیدا کرد و جمعیت شهر به نسبت افزایش یافت.

وی ادامه داد: بر اساس سامانه راه و شهرسازی در شهر جوانرود ٩ هزار و ۶۸۳ خانوار ثبت نام نهضت ملی مسکن را انجام دادند که از این تعداد حدود سه هزار ۴۰۰ خانوار تأیید نهایی شدند و ۷۸۱ خانوار واریزی اولیه انجام دادند.

علیمرادی گفت: از ما به التفاوت سه هزار و ۴۰۰ تا ۷۸۱ خانوار متقاضیانی هستند که منتظر تأمین زمین هستند و طبق قانون که ابلاغ شده در صورت نبود اراضی ملی و ملکی که مناسب باشند می‌توانیم از محل توافق اشخاص حقیقی و حقوقی تأمین زمین انجام دهیم.

وی اذعان کرد: فاز نخست مسکن ملی که زمین ۳۱ و چهار دهم هکتاری در ضلع غربی تیپ انصار جوانرود متعلق به اشخاص حقیقی هستند، کارهای توافق اولیه آن انجام گرفته و الحاق آن در کارگروه امور زیر بنایی استان تأیید شده اما در شهر جوانرود چون جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر دارد این طرح نیاز به تأیید طرح تفکیکی در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران هم دارد.

وی بیان کرد: در صورت واگذاری زمین حدود هفت هکتاری منابع طبیعی در پروژه فاز ۳۱ و چهارم دهم هکتاری می‌توان به صورت تقریبی یک پروژه هزار تا هزار و ۵۰۰ واحدی را اجرا کرد.

علیمردای درباره پروژه اردوگاه انصار جوانرود خاطرنشان کرد: زمینی دیگر که خارج از حریم شهر جوانرود که همان اردوگاه انصار است دولت در آنجا در قالب سند ۱۵ هکتاری مالکیت دارد که سعی داریم در احداث شهرک از آن اراضی استفاده کنیم که با احصا کردن اراضی اطراف اردوگاه با همین ۱۵ هکتار حدود ۱۰۰ هکتار می‌شود که کار نقشه برداری آن انجام شده است.

وی افزود: در طرح جوانی جمعیت حدود ۵۲۰ نفر ثبت نام انجام دادند و بابت آن یک زمین ۳۵ هکتاری تحویل گرفته ایم.

علمیرادی افزود: بر اساس قانون جوانی جمعیت خانوارهای دارای فرزند سوم متولد شده بعد از ٢۴ آبان ماه سال ١۴٠٠ و یا چهار فرزند زیر ۲۰ سال دارند قانون تکلیف کرده که یک قطعه زمین ۲۰۰ متری با توجه به شرایط به آن‌ها واگذار کنیم.

 

پروژه سه راهی بیاشوش تا شیخ صله در دست اجرا است

 

این مقام مسئول عنوان کرد: در حیطه توسعه راه‌های اصلی استان کرمانشاه پروژه کلی از سه راه بیاشوش تا شیخ صله هر سال با توجه به اعتبارات که به پروژه اختصاص داده می‌شود یکسری برنامه‌های از پیش تعریف شده برای آن صورت می‌گیرد.

وی درباره‌ پروژه مسیر سه راهی بیاشوش تا جوانرود بیان کرد: این پروژه به مناقصه گذاشته شده که تعیین پیمانکار آن انجام گیرد.

علیمردای تشریح کرد: تملک داخل روستای صفی آباد که یکسری از املاک از قدیم موجود بوده حال به یک معضل ترافیکی تبدیل شده است و همچنین از نظر جانی برای ساکنین پر مخاطره است که بابت تملک آن املاکی که در حریم قانونی راه هستند از محل اعتبارات اقدامات لازم صورت گرفته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار