نمایشگاه محصولات زرشک، اکران عکس و مسابقه نقاشی در فرهنگسرای بیرجند افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 21 October 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، با حضور معاون امور اقتصادی استاندار، مدیران کل جهاد کشاورزی، میراث، صنایع دستی و گردشگری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمع دیگری از مسوولان خراسان جنوبی امشب نمایشگاه محصولات زرشک، اکران عکس و مسابقه نقاشی در فرهنگسرای بیرجند افتتاح شد.

غلامحسین حسینی، دبیر جشنواره ملی زرشک در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: در اولین روز از شروع جشنواره ملی زرشک نمایشگاه محصولات جانبی در ۲۰ غرفه افتتاح شد.

رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی تاکید کرد: در این نمایشگاه محصولات جانبی زرشک از جمله عسل زرشک، مربای زرشک، کیک زرشک، لواشک زرشک و. به نمایش گذاشته شده است عرضه این محصولات نوید بخش گامی محکم برای زرشک است که در صورت تداوم، به طور حتم در دو سال آینده تا حد زیادی مشکلات زرشک‌کاران برطرف خواهدشد.

به گفته حسینی اگر این برگزاری جشنواره تا چند سال به بخش خصوصی واگذار شود تا حدودی مشکلات این محصول رفع می‌شود.

دبیر جشنواره ملی زعفران همچنین با اشاره به برگزاری همزمان نمایشگاه گروهی عکس و جشنواره نقاشی کودک و نوجوان در فرهنگسرای بیرجند افزود: تعدادی عکس از سال‌های گذشته تهیه شده بود که نیاز به اکران و ارایه در فضای مناسب داشت.

حسینی افزود: در مسابقه نقاشی جشنوار ه زرشک امسال، ۱۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که ۳۰ اثر برگزیده شده و به ۱۲ کار برتر جوایز نقدی اهدا خواهد شد و ۲ نفر هم شایسته تقدیر هستند.

به گفته وی علاوه بر این ۴۳ عکس از طرف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند، عکاسان آزاد، فرهنگسرای ابن حسام جهاد دانشگاهی و کشاورزی برای اولین بار در این نمایشگاه اکران شد.

جشنواره ملی زرشک با شعار «زرشک خراسان جنوبی برای همه جهانیان» و با هدف کمک به رونق بازار این محصول از ۲۹ مهر تا ۳ آبان برگزار می‌شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار