مدیر بنیاد مسکن و شهرسازی شهرستان جوانرود خبر داد؛ 
مدیر بنیاد مسکن و شهرسازی شهرستان جوانرود گفت: ۵٢٠ خانوار جوانرود برای استفاده از مزایای طرح مسکن جوانی جمعیت ثبت نام کردند.
کد خبر: ۱۱۳۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵ 21 October 2023

سلیمان مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: عمده فعالیت بنیاد مسکن و شهرسازی در سه شاخه عمران روستایی، مسکن شهری و مسکن روستایی است.

وی افزود: از فعالیت‌های بنیاد مسکن و شهرسازی شهرستان جوانرود در سال گذشته و طی سال جاری در حوزه عمران روستایی، اجرای طرح هادی در ۱۲ روستا در شهرستان است که عملیات اجرایی آن شامل ۳۰ هزار متر مربع آسفالت، اجرای دیوار حائل و همچنین اجرای جدول و سنگ فرش معابر بود که با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال انجام گرفت.

مدیر بنیاد مسکن و شهرسازی شهرستان جوانرود در خصوص اجرای طرح بازنگری طرح هادی عمران روستایی گفت: حدود هشت روستا شهرستان در سال گذشته عملیات بازنگری طرح هادی آن‌ها با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال شروع شده و این طرح در مرحله پایانی است.

وی گفت: یکی از دیگر فعالیت‌های حوزه عمران روستایی صدور سند روستایی است که در سال گذشته حدود ۳۶۰ فقره سند روستایی و در سال جاری ۵۰ فقره سند صادر شده که در مجموع چهار هزار سند روستایی درسط شهرستان صادر شده است.

وی تشریح کرد: در بحث تغییر کاربری سال گذشته ۱۳۰ فقره و امسال ۷۰ فقره تغییر کاربری روستایی انجام ‌شد که بر اساس نیاز متقاضیان به طرح الحاق شده یا به مسکونی تغییر کاربری داده شده است.


پرداخت ۳۶۰ میلیارد ریال وام روستایی برای مقاوم سازی


مرادی بیان کرد: سال گذشته ۱۸۱ فقره وام روستایی برای مقاوم سازی با مبلغ ۳۶۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد و امسال هم طبق روال گذشته پرونده‌ها تشکیل شده و به محض تأمین اعتبار عملیات اجرایی وام به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: در حوزه مسکن شهری از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۱۵۰ واحد مسکونی در روستای صفی آباد عملیات اجرایی آن آغاز شده که از این تعداد حدود ۷۰ واحد مراحل سفت کاری آن رو به اتمام است و تا پایان سال تحویل مردم می‌شود.

 

سه هزار و ۳۴۳ خانوار متقاضی تأیید شده طرح نهضت ملی مسکن

 

این مسئول در ادامه گفت: حدود ٩ هزار و ۶۷۲ خانوار متقاضی نهضت ملی مسکن بودند که از این تعداد سه هزار و ۳۴۳ خانوار شرایط دریافت مسکن ملی را داشتند و برای آن‌ها تشکیل پرونده شده که از این تعداد ۷۸۱ خانوار واریزی اولیه آن را انجام دادند.

وی تصریح کرد: تأمین زمین طرح ملی مسکن در ٢ فاز یک هکتاری و سه هکتاری صورت گرفته است که در فاز یک ۲۰۰ واحد مسکونی در مرحله انجام فونداسیون است و ۵۳۱ واحد در فاز ۲ عملیات خاکبرداری آن صورت گرفته که ۱۴۱ واحد آن برای انجام فونداسیون به پیمانکار واگذار شده است.

مرادی در ادامه اظهار کرد‌: برنامه بنیاد مسکن در خصوص نهضت ملی مسکن با توجه به متقاضیانی که در شهرستان وجود دارد علاوه بر اداره راه و شهرسازی که در حال تهیه و تملک زمین است بنیاد مسکن هم به صورت جداگانه در حال پیگیری توافقات برای تملک زمین در روستاها است که به صورت جد پیگیر این موضوع هستیم.

وی در خصوص ثبت نام طرح مسکن جوانی جمعیت گفت: تا کنون حدود ۵۲۰ خانوار ثبت نام انجام دادند که در این زمینه پیگیر هستیم.

این مسئول درباره تشویق مردم برای بازگشت به روستاها بیان کرد: متقاضیان اگر دارای زمین در روستا هستند بنیاد مسکن با پرداخت وام ۲ میلیارد ریالی با نرخ پنج درصد برای مقاوم سازی و کمک در ساخت به متقاضیان پرداخت می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار