مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه ورزش این استان از ۹۸ سانتیمتر به ۱۰۴ سانتیمتر در چهار سال اخیر افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۳۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴ 20 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، عین الله دهقان افزود: ۲۲۰میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور به استان برای حوزه ورزش اختصاص یافت که این منابع مالی در تاریخ ورزش استان بی سابقه است.
وی اظهارکرد: از این میزان ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز طرح‌های ورزشی نیمه تمام، ۱۰۰ میلیارد تومان برای ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج و ۲۰ میلیارد تومان دیگر برای تجهیز و تعمیر بخش ورزش استان در نظر گرفته شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سفر اول رئیس جمهور به استان بخش ورزش استان مظلوم واقع شد، چون نماینده‌ای در نشست شورای اداری استان در آن سفر نداشت، اما در متمم سفر ۴۷ میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافت.
دهقان تصریح کرد: در هفته تربیت بدنی، ۲۵۰ برنامه مختلف فرهنگی و ورزشی در سطح استان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: تقریبا برای هر خانه ورزش روستایی ۶۰ میلیون تومان تجهیزات شامل تنیس روی میز، تور، فوتبال دستی، فوتبال، دارت و ... خواهیم داشت. در سال گذشته ۱۳ خانه روستایی تجهیز شد و در مجموع ۱۵۰ خانه ورزش روستایی در روستا‌های استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین ۹ طرح عمرانی شامل یک سالن ورزشی، هفت چمن مصنوعی طی هفته ورزش در استان افتتاح خواهد شد، همچنین استخر شنای انقلاب یاسوج و استخر شنای چرام پس از چند سال تعطیلی مجددا راه اندازی می‌شوند.
دهقان با اشاره به اینکه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج به نام شهید فتاحی نامگذاری شده است، گفت: این ورزشگاه اسفندماه سال ۹۴ با سرمایه گذاری ۳۰میلیارد تومانی به بهره برداری رسید، اما این زیرساخت مهم در یک دهه گذشته تاکنون بدلیل داشتن ۱۳۰ ایراد و برخی مشکلات و کمبود‌ها بدون استفاده رها شده است.
وی با بیان اینکه روز یکشنبه مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان استان کهگیلویه و بویراحمد، فعالان حوزه جوانی جمعیت، حجاب و عفاف، بازنشستگان و کارکنان برگزار می‌شود، اظهار کرد: طی یک سال اخیر ۲۴ قهرمان بین المللی داشته ایم و برای کشور و استان افتخار آفرینی کردند، ۸۰ ورزشکار قهرمان ملی و ۶۶ ورزشکار استان نیز در رشته‌های مختلف عضو تیم‌های ملی هستند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه امور جوانان شامل؛ فرهنگی، مشارکت، ستاد ساماندهی امور جوانان، جوانی جمعیت، حجاب و عفاف، اوقاف فراغت و کارآفرینی از پله ۲۷ با ۷ پله صعود نسبت به سال قبل به جایگاه بیستم در بین استان‌های کشور رسیده است.
دهقان ادامه داد: طی یک سال اخیر ورزشکاران سازمان یافته استان کهگیلویه و بویراحمد از ۱۸ هزار نفر به ۳۲ هزار نفر رسیده که ۵۰ درصد افزایش داشته که برگزاری مسابقات ورزشی، برنامه محوری و راه اندازی باشگاه‌های راکد از مهمترین دلایل این افزایش است.
وی تاکید کرد: طی دوسال اخیر و در دولت سیزدهم ۴۰ طرح ورزشی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید که سرانه ورزشی این استان از ۹۸ سانتیمتر به ۱۰۴ سانتیمتر رسید.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت تیم فوتبال نفت و گاز گچساران عنوان کرد: امتیاز تیم فوتبال نفت و گاز گچساران به نام شهرستان گچساران است و در کمیسیون ماده ۵ نیز ثبت شده است. همچنین کلیه قرارداد‌های بازیکنان تیم نفت و گاز گچساران در استان ثبت شده اند.
دهقان بیان کرد: برای هتل ورزش یاسوج از محل سفر دوم رئیس جمهور ۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که در صورت تخصیص به موقع این پروژه ورزشی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار