مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: در مجموع ساخت ۲۰۰ مدرسه برای روستاهای محروم در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۵۵ مدرسه تکمیل و ۴۵ مدرسه دیگر هم تا پایان سال ساخته می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶ 19 October 2023

به گزارش تابناک لرستان، یونس بهاروند ایران نیا عصر امروز در حاشیه افتتاح مدرسه ۶ کلاسه مشارکتی در الیگودرز با اشاره به اینکه این مدرسه با زیربنایی بیش از ۱۰۰۰ متر علاوه بر ۶ کلاس درس دارای آزمایشگاه، سالن چند منظوره، کارگاه و بخش سمعی بصری است، عنوان کرد: این مدرسه با مشارکت نوسازی و خانواده مرحوم حاج علی «درویش امانی» ساخته شده است.

وی افزود: ۳۰ درصد اعتبارات مدرسه سازی در استان را خیرین تامین می‌کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به اینکه سال گذشته استان با ۹۳ هزار مترمربع به لحاظ زیر بنایی رتبه اول را در کشور کسب کرد، گفت: برنامه ما برای ۶ ماهه اول سال جاری ۶۷ پروژه در قالب ۱۷۰ کلاس درس بود، اما با توجه به عمق محرومیت در استان تعداد پروژه‌ها به ۹۱ درصد با ۲۸۲ کلاس افزایش پیدا کرد.

بهاروند ایران نیا اظهار کرد: نکته جالب اینکه از ۲۸۲ کلاس درس، ۱۹۲ کلاس درس یعنی ۶۸ درصد مربوط به روستا‌ها و مناطق محروم است.

وی تاکید کرد: با توجه به عمق محرومیت در حوزه فضای آموزشی نیاز است که روند مدرسه‌سازی ادامه داشته باشد و برای این امر نیازمند کمک خیرین هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد اعتبارات طرح شهید پناهی قرار است توسط بنیاد برکت تامین شود، گفت: ۱۶۸ پروژه در قالب طرح شهید پناهی قرار است ساخته شود، البته ۳۲ پروژه دیگر هم توسط یکی از خیرین به این پروژه‌ها اضافه شده است.

بهاروند بیان کرد: در مجموع ساخت ۲۰۰ مدرسه برای روستا‌های محروم در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۵۵ مدرسه تکمیل و ۴۵ مدرسه دیگر هم تا پایان سال ساخته می‌شود.

وی گفت: یکصد مدرسه دیگر نیز تا پایان سال ۱۴۰۳ در روستا‌های محروم استان ساخته می‌شود.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار