حقوقدان و فعال سیاسی کرمان گفت: حمله به بیمارستان عبور از همه خط قرمزهای قانونی، بین‌المللی و انسانی است، شب گذشته تمام بشریت هلوکاست واقعی را در بیمارستان المعمدانی به چشم دید.
کد خبر: ۱۱۳۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶ 18 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، یحیی کمالی‌پور با تسلیت شهادت کودکان و مادران مظلوم فلسطینی در بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه توسط رژیم صهیونیستی و محکوم کردن این نسل‌کشی اظهار داشت: در تمامی منشور‌های حقوقی بین‌المللی چنین اقدامی محکوم و بمباران بیمارستان المعمدانی عبور از تمامی خط قرمز‌های حقوقی و بین‌المللی است.

فعال سیاسی شهرستان جیرفت با اشاره به ماده ۱۸ کنوانسیون شماره ۴ ژنو در مصون بودن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گفت: در کنوانیسون ژنو صراحتا به این موضوع اشاره شده بیمارستان‌های غیرنظامی که برای مراقبت از مجروحان و بیماران، بیماران ناتوان و موارد مرتبط تشکیل شده‌اند، در هیچ شرایطی نباید هدف حمله قرار گرفته و باید مورد احترام و محافظت طرف‌های درگیر باشند.

وی در ادامه با بیان مخالفت اساسنامه دیوان کیفری بین‌الملل با هر گونه ممانعت از فعالیت‌های پزشکی، افزود: در پروتکل دوم الحاقى به صراحت به این موضوع اشاره شده است که واحدهاى پزشکى نباید مورد حمله قرار گیرند و این قاعدة حقوق بین‌المللی عرفى هم در مورد درگیرى‌هاى مسلحانه بین‌الملی و هم در مورد درگیری‌های مسلحانه غیر بین‌المللی سنخیت دارد.

نماینده سابق مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اعلام عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به قوانین و کنوانسیون‌های حقوق بشری بین‌المللی تصریح کرد: بجز مسائل حقوقی و بین‌المللی اگر از هر منظری به موضوع حمله به بیمارستان المعمدانی نگاه کنیم قابل توجیه و پذیرش چنین عملی نیست و حتی جنگ مقررات خاص و خط قرمز‌های خود را دارد که باید رعایت شود.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به سابقه کودک‌کشی رژیم صهونیستی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی در تداوم جنایات ننگین خود در حق ملت مظلوم فلسطین، با بمباران بیمارستان که جز خطوط قرمز تمامی قوانین بین‌المللی و انسانی در جنگ‌ها است، بار دیگر خوی درندگی خود را به همه جهانیان نشان داد و سابقه این رژیم نشان‌دهنده این است که این رژیم غاصب به هیچ اصول و قانونی پایبند نیست.

کمالی‌پور با انتقاد از سکوت آمریکا و کشور‌های اروپایی در برابر نسل‌کشی رژیم کودک‌کش صهیونیستی گفت: این اقدام عبور از همه خط قرمز‌های قانونی، بین‌المللی و انسانی است که حق حیات را برای انسان‌ها توجیه و تضمین می‌کند و شب گذشته تمام بشریت هلوکاست واقعی را در بیمارستان المعمدانی به چشم دید.

وی عنوان کرد: به تمامی آزادیخواهان توصیه می‌کنم یک بار برای همیشه جانب حق گرفته و از حقوق مظلومین بی‌دفاعی که برای حفظ جانشان به بیمارستانی پناه آورده بودند که هیچ کس فکر نمی‌کرد با چنین جنایتی روبرو شوند، دفاع کنند.

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی با تاکید دوباره بر لزوم محکومیت بین‌المللی اقدام وحشیانه رژیم کودک‌کش صهونیستی، بیان کرد: تمامی کشور‌های جهان و نهاد‌های بین‌المللی با توجه به مصوبات قانونی‌های منعقده در سازمان و کنوانسیون‌های بین‌المللی و بشری، نسل‌کشی‌های اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم و این اعمال را مشمول جنایات جنگی و جرایم علیه بشریت دانسته و اقدام عملی برای جلوگیری از این نسل‌کشی‌های رژیم غاصب صهیونیستی انجام دهند.

نائب رئیس سابق کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی این اقدام رژیم صیونیستی را مصداق جنایات جنگی دانست و افزود: بر اساس مادّة ۸ اساسنامۀ دیوان کیفرى بین‌المللى کشتن انسان‌های بیگانه و مورد حمایت، جنایت جنگی محسوب و عاملین این جنایت جنگی باید در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شوند.

کمالی‌پور با اشاره به سخنان مقام عظمای ولایت در دیدار با نخبگان و استعداد‌های برتر علمی کشور و هشدار به رژیم صهیونیستی افزود: با این اقدام وحشیانه رژیم کودک‌کش و غاصب صهیونیست، شعله‌های خشم مقدس مبارزان جبهه مقاومت و ملت‌های آزاده جهان را روشن کرده است و به زودی شاهد محو این رژیم سفاک خواهیم بود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار