امام جمعه ایلام؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: وضعیت فعالیت کشتارگاه صنعتی استان بسیار نامطلوب است که باید وضعیت این کشتارگاه به همت مسئولان استان تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳ 14 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین  اله نورکریمی تبار روز شنبه در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان دامپزشکی استان، اظهار کرد: ساماندهی و شروع به فعالیت کشتارگاه ایلام یک مطالبه بحق و ضروری مردم است.

وی افزود: برخورداری از گوشت سالم و بهداشتی حق همه مردم است که این نیاز ضروری با تعیین تکلیف و ساماندهی کشتارگاه صنعتی ایلام امکان پذیر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ادامه داد: نظارت بر تامین گوشت سالم و بهداشتی و ذبح شرعی دام از وظایف و رسالت های سنگین دامپزشکان و کارشناسان دامپزشکی است.

وی تاکید کرد: نکته مهم و حائز اهمیت اینکه طبق طبق آیات قرآن کریم حیوانات دارای شعور و درک از پیرامون خود هستند و دین مبین اسلام برای آنها حقوقی را قائل شده است که باید دامپزشکان و دامداران به این نکات مهم توجه داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام نیز در این دیدار، اظهار کرد: دامپزشکی در کنار وظیفه نظارتی بر اماکن تولید، نگهداری و عرضه فراورده های خام دامی، اقدامات و خدماتی چون مایه کوبی احشام و طیور بر علیه بیماری های مختلف را انجام می دهد.

" یونس احمدی" افزود: تعداد مایه کوبی های انجام گرفته در استان طی ۶ ماهه نخست امسال سه میلیون و ۸۸۴ هزار نوبت سر بوده و ایلام در زمره استان های برتر کشور در حوزه واکسیناسیون دام و طیور معرفی شد.

وی یادآور شد: دامپزشکی نظارت غذای افراد از مزرعه تا سفره را تحت نظارت دارد و در این راستان اقداماتی چون مایه کوبی، نظارت بر داورهای تجویزی، نظارت بر حمل و خروج یا ورود دام و طیور و جلوگیری از قاچاق دام و طیور، ممانعت از عرضه داروهای قاچاق، تشخیص بیماری و تلاش برای مداوای دام مریض توسط دامپزشکان و کارشناسان دامپزشکی انجام می شود.

احمدی ادامه داد: در نیمه اول امسال ۳۳ هزار مورد نظارت بر اماکن تولید، نگهداری و عرضه فراورده های خام دامی صورت گرفت که در این زمینه هفت مورد پلمب مراکز عرضه غیرمجاز فرآورده های خام دامی و ۴۳ تن ضبط فراورده خام، ۱۶۸ مورد معرفی به مراجع قضایی، بازدید از واحدهای پرورش صنعتی و بومی طیور انجام شد.

وی اضافه کرد: کشتارگاه صنعتی دام استان نیازمند تعیین تکلیف و ساماندهی است و راه اندازی و شروع به فعالیت این واحد از ضروری ترین نیازهای استان به شمار می رود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار