امام جمعه موقت یزد:
امام جمعه موقت یزد گفت : مهمترین قضیه‌ای که امروز جهان اسلام با آن درگیر است و باید درس‌های مهم و پرعظمتی از آن گرفته شود، موضوع الان فلسطین است.
کد خبر: ۱۱۳۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸ 13 October 2023


به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا مدرسی یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه مهمترین قضیه‌ای که امروز جهان اسلام با آن درگیر است و باید درس‌های مهم و پرعظمتی از آن گرفته شود، موضوع الان فلسطین است اظهار داشت: پیدایش این غده سرطانی رژیم صهیونیستی در قلب کشورهای اسلامی و سپس رشد و نمو دادن آن توسط غرب ابتدا با توطئه‌های انگلیس و اعلامیه معروف وزیر خارجه وقت انگلیس و پس از آن حمایت‌های آمریکا و دیگر کشورهای غرب یک توطئه علیه اسلام است.

وی افزود: کشورهای اسلامی و مسلمانان آن زمان در خواب بودند و یا اگر متوجه بودند قدرتی نداشتند چون بعد از فروپاشی کشور عثمانی و خلافت عثمانی، کشورهایی که پدید آمدند دست نشانده همان استعمارگران بودند و اگر خیلی خوب نگاه کنیم متوجه می‌شویم که در برابر استکبار و استعمار سکوت می‌کردند و یا همسوی آنها بودند.

امام جمعه موقت یزد خاطرنشان کرد: ملتی را از خانه و کاشانه آبا و اجدادی هزاران ساله خود آواره کردند و عده‌ای را از سراسر دنیا با ادعاهای واهی و بی‌اساس جمع کردند و با تقویت روز به روز، آنها را به جان مردم منطقه انداختند.

مدرسی گفت: توجه کردن به قضایای فلسطین و نقشی که غرب دغلکار، فریبکار و ستمکار در حمایت از رژیم صهیونیستی و جنایاتش داشتند، بهترین مدرس واقعیت غرب فریبکار است.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: امروز می‌بینیم ملتی که از هر طرف محاصره شده‌اند و برق و آب و خوراک و تمام امکانات آنها در اختیار دشمنانشان است و یا در اختیار کسانی است که به آنها رحم نکرده و از دشمنانشان واهمه دارند و هر روز این تنگناها و سختی‌ها افزوده می‌شود در برابر این ظلم بزرگ ایستادگی کرده و حالت تدافعی را به تهاجمی تبدیل کرده‌اند.

وی بیان کرد: در شکنجه ملایم دائمی و گاهی شدید، رژیم صهیونیستی به دنبال آن بود که تابی برای زندگی در این منطقه وجود نداشته باشند و یا بمیرند و یا از منطقه خارج شوند، رژیم صهیونیستی شرایطی را ایجاد کرد که یا فلسطینیان ذلیلانه بمانند و یا شجاعانه در برابر دشمن بایستند و به شهادت برسند و چاره‌ای جز این نبود.

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: در چنین شرایطی وقتی فلسطینیان مظلوم برای دفاع از حق خود بپا می خیزند، غرب وزرای خارجه و نمایندگان خود را سراسیمه به فلسطین اشغالی می‌فرستند و حمایت خود را از این جنایت‌های اسرائیل اعلام می‌کنند.

مدرسی با بیان اینکه هیچ جنایتی را نمی‌توان امروز بالاتر از جنایت‌های رژیم صهیونیستی متصور شد گفت: هیچ حدودی در جنایت‌های رژیم صهیونیستی وجود ندارد و در عین حال غرب مدعی حقوق بشر و صادرکننده اعلامیه جهانی و طرفدار زن و زندگی آزاد، اعلام همراهی با این جنایت‌ها کرده و تجهیزات و امکانات به آنها می‌دهند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه تمامی عناوینی از جمله حقوق بشر صرفا دست‌آویزی است که آنها بتوانند جنایت‌هایی از این جمله را در فلسطین، الجزایر، بوسنی، ویتنام، افغانستان و دیگر نقاط دنیا برای رسیدن به منافع شوم خود انجام دهند.

وی گفت: آن وقت و با وجود این وضعیت برخی افراد فریب خورده و ساده می‌گویند با غرب صرفا باید مذاکره صلح آمیز کرد، ما به هیچ عنوان نمی‌گوییم مذاکره خوب نیست اما قطعا مذاکره از روی ضعف هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت و تا زمانی که ما اقتدار و توانمندی لازم را نداشته باشیم و به آنها نشان ندهیم، هیچ چیزی برای ما نخواهد بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار