مشاور امور بانوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 35 درصد اعضای هیات علمی در دانشگاه های کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۳۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰ 10 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل، فخرالسادات نصیری عصر امروز در ارتباط ویدیوکنفرانسی با «همایش زن در یکصد سال اخیر» که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: اغلب کشور‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که باید روی جمعیت زنان حساب ویژه باز کنند و از این ظرفیت، به نحو بیشتر و بایسته‌ای برای پیشرفت کشور‌های خود بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۳۰ در ایران ۹۱ درصد شاغلان مردان بودند، افزود: در این دوران تنها ۲.۵ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها متشکل از زنان بود، ولی حال حاضر ورودی بیش از ۶۰ درصد دانشگاه‌ها را دختران دارند و حضور زنان در هیات علمی دانشگاه‌ها به ۳۵ درصد ارتقا یافته است.

مشاور امور بانوان وزیر علوم با بیان اینکه جامعه زنان باید از نظر موازین تربیتی به مقدار کافی به روز باشد، تصریح کرد: نظریه‌ها و رویکرد‌های تربیتی بایستی به روز ارائه شود و بسته‌ای تدوین کنیم که تربیت نسل‌ها با شرایط روز مبتنی بر اسلام باشد و اگر دختران امروز این وظیفه را بر دوش نگیرند، فردا دچار چالش‌ها خواهیم شد.

نصیری به ضرورت توجه به بعد ذاتی جمعیت زنان یعنی زن و مادر بودن و کمک به بنیان خانواده‌ها، حس عاطفی زن اشاره کرد و اگفت: زن با داشتن این حس، می‌تواند در جامعه به عنوان یک واحد عاطفی نقش‌آفرین باشد.

اسلام به زنان عزت بخشید

مرتضی ابراهیمی رئیس همایش «زن در یکصد سال اخیر» نیز با اشاره به نقش زن در طول تاریخ گفت: زنان در طول تاریخ منشاء حوادث بسیار بوده است، خداوند صفت مربی را به زن داده و سرنوشت سازترین مسؤولیت در حیات خلقت بعد از جایگاه خالق بر عهده زنان قرار داده شده است.

ابراهیمی تصریح کرد: اسلام زن را از یغما و جهالت خارج کرد و به آن عزت بخشید و بعد از انقلاب اسلامی ایران نیز زنان کرامت و تشخص یافته‌اند.

رئیس همایش با اشاره به تعبیر امام راحل ادامه داد: به تعبیر امام راحل، مرد از دامن زن به معراج می‌رود و این همایش علمی برای تولید نظریه و ایده برگزار می‌شود تا با بررسی مقالات متعدد، محصولی کاربردی به دست آید و با توجه به اینکه در یکصد سال اخیر حملات وحشتناکی علیه زن صورت گرفته استمرار این قبیل همایش‌ها ضروری است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار