فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت ۶۵ هکتار از اراضی ملی این استان در اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از اراضی ملی و اجرای احکام قضایی در نیمه اول سال جاری رفع تصرف شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰ 10 October 2023

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ سید محمد حسینی افزود: در این مدت ۳۷ فقره تبصره یک ماده ۵۵ (جلوگیری از تصرفات مشهود) در استان اجرا شد که منجر به رفع تصرف پنج ونیم هکتار از اراضی ملی به دست ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی البرز شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: ۲۹ فقره اجرای احکام قضایی در این مدت برای رفع تصرف اراضی ملی انجام شد که در اثر این آن ۶۰ هکتار از این اراضی از دست متصرفان خارج شد.

وی اظهار کرد: در این مدت ۹۵ پرونده تخلف تصرف اراضی ملی برای ۴۲ هکتار از این اراضی در مراجع قضایی تشکیل شد.

حسینی همچنین به دیگر اقدامات در بخش یگان حفاظت امور اراضی اشاره کرد و افزود: طی این مدت در مجموع ۶ فقره آتش سوزی در مراتع استان رخ داد که هشت هکتار از این عرصه ها را درگیر کرد.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی ها در مراتع شهرستان های کرج، ساوجبلاغ و طالقان رخ داده است، تصریح کرد: در اجرای طرح جلوگیری از چرای بی رویه دام ها در مراتع، ۶۱ فقره پرونده تخلف ماده ۴۴ ( ورود دام غیرمجاز به مراتع ) تشکیل شد.

حسینی گفت: در اجرای این ماده قانونی ۱۴ هزار و ۲۹۰ راس دام غیرمجاز از مراتع استان خارج شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ادامه داد: همچنین پنج فقره پرونده تخلف ماده ۴۸ (پرونده کشفیات قاچاق چوب) تشکیل شد.

وی افزود: در اجرای این قانون ۲۳۳ اصله چوب تاغ از متخلفان کشف و ضبط شد.

استان البرز دارای ۴۵۰ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی است که ۳۷۰ هزار هکتار آن را عرصه های مرتعی، ۱۵ هزار هکتار را عرصه های جنگلی و ۵۴ هزار هکتار را عرصه های بیابانی تشکیل می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار