معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی از موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری کشور با الحاق اراضی زعفرانیه به محدوده شهر بیرجند خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ 09 October 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی امروز در گفتگو با رسانه‌ها از موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری کشور با الحاق اراضی زعفرانیه به محدوده شهر بیرجند خبر داد و اظهارداشت: با موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، مشکل تأمین زمین در بیرجند رفع شد.

وی تصریح کرد: امروز و در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در خصوص الحاق اراضی زعفرانیه بیرجند برای تأمین زمین طرح‌های نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت مورد تأیید قرار گرفت.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: در شهر بیرجند و در طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت در مجموع ۴۵ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی دریافت زمین ثبت نام کرده اند.

عباس زاده با بیان اینکه بیش از ۳۱ هزار نفر از افراد متقاضی، واجد شرایط شناخته شده اند، اظهار داشت: برای ۵ هزار نفر از متقاضیان، زمین تأمین شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه با الحاق جدیدی که رقم خورد، مشکل کمبود زمین برای واگذاری رفع خواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم با تصویب الحاق اراضی توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، بلافاصله ابلاغ قرارداد مشاور برای تهیه طرح انجام شود تا حداکثر تا یک ماه آینده، طرح تصویب شده و زمین‌ها آماده واگذاری شوند.

میر محمد مودی، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم گفت: با تصویب اعضاء شواری‌عالی شهرسازی و معماری کشور با الحاق ۲۶۴ هکتار از اراضی زعفرانیه به شهر بیرجند موافقت شد.

وی افزود: با الحاق این ۲۶۴ هکتار مشکل تامین زمین مورد نیاز متقاضیان قانون جوانی جمعیت و طرح نهضت ملی مسکن در شهر بیرجند برطرف می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان نسبت به اقدامات بعدی برای واگذاری اقدام می‌شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار