استاندار با اشاره به هدررفت ۴۰ درصد آب آشامیدنی به دلیل فرسودگی لوله‌ها و شبکه انتقال آب، افزود: این در حالی است که ما ۲۰ درصد با مشکل کمبود آب مواجه هستیم و با حل مشکل فرسودگی شبکه انتقال آب، مشکل کمبود آب نیز حل خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳ 09 October 2023

تابناک فارس به نقل از شیرازه: محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در جمع تعدادی از شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای استان در شیراز، گفت: شوراها و شهرداری‌های استان فارس با کاهش هزینه‌های صدور پروانه ساخت، روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان را تسهیل کنند.

وی تصریح کرد: بخش عمده درآمد شهرداری‌ها متکی به درآمدهای حاصل از صدور مجوز و پروانه ساخت‌وساز است و هرچه این کار رونق بیشتری داشته باشد قطعاً درآمد بیشتری هم نصیب شهرداری‌ها خواهد شد.

ایمانیه ادامه داد: شهرداری‌ها اگر با سخت‌گیری و مطالبه رقم‌های سنگین مانع از ساخت‌وساز شوند هیچ درآمدی نخواهند داشت؛ اما اگر شرایط را به‌گونه‌ای تسهیل و فراهم کنند که عده بیشتری از مردم ترغیب به ساخت‌وساز شوند درآمد شهرداری‌ها نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت.

نماینده عالی دولت در فارس گفت: در برخی شهرهای استان شاهد هستیم که طرح نهضت مسکن به‌سرعت در حال پیشرفت است؛ اما در برخی شهرها هم متقاضیان و شهروندان همچنان گرفتار شورا و شهرداری هستند.

ایمانیه، با اشاره به هدررفت ۴۰ درصد آب آشامیدنی به دلیل فرسودگی لوله‌ها و شبکه انتقال آب، افزود: این در حالی است که ما ۲۰ درصد با مشکل کمبود آب مواجه هستیم و با حل مشکل فرسودگی شبکه انتقال آب، مشکل کمبود آب نیز حل خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت آبفا از شوراها یک تقاضا دارد و آن این‌که با افزایش تعرفه آب‌بهای موافقت کنند و درآمدی که از محل این افزایش حاصل می‌شود نیز تحت نظارت شورا، شهرداری و شرکت آبفا صرف بازسازی شبکه‌های آب و فاضلاب همان شهر خواهد شد.

استاندار فارس اظهار کرد: یکی از مشکلات شهرهای ما مربوط به کمبود آب آشامیدنی است که با گسترش شهرها این مشکلات و کمبودها نیز بیشتر می‌شود و در چنین شرایطی شهرها نمی‌توانند توسعه یابند؛ لذا ضرورت دارد که شوراها و شهرداری‌ها در جهت توسعه شهرها و رفع مشکل آب آشامیدنی شهروندان همکاری و کمک کنند.

وی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به استان فارس، گفت: انتظار است که مراکز شهرستان‌ها و شهرهایی که امکان حضور وزرا در آنجا وجود دارد، آمادگی لازم را داشته باشند.
ایمانیه، همچنین از تمام اقشار و گروه‌های مردمی برای حضور در مراسم دیدار مردمی رئیس‌جمهور که بناست در حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) برگزار شود، دعوت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار