مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: عدم شناخت لازم از وظایف توسط شوراها سبب شده مشکلاتی ایجاد شود که در حوزه شورایی در سطح کشور و به تبع آن در استان قزوین، لازم است یک سری تحولات و تغییرات ساختاری رقم بخورد تا نسبت به رفع مشکلات اقدام شود.
کد خبر: ۱۱۳۰۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵ 08 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، محسن اسماعیلی با بیان اینکه در حوزه شهرداری‌های استان قزوین دستاورد‌های خوبی داشته‌ایم، اظهار کرد: در حوزه شورایی چالش‌هایی داریم که باید به مرور برطرف شود و بخشی از این چالش‌ها، مربوط به قوانین شورایی و بخشی هم به نبود آموزش قبل و حین شورا شدن و دادن قول‌هایی قبل از شورا شدن بدون شناخت و آگاهی از قوانین و اختیارات شورا‌ها است.

وی افزود: عدم شناخت لازم از وظایف توسط شورا‌ها سبب شده مشکلاتی ایجاد شود که در حوزه شورایی در سطح کشور و به تبع آن در استان قزوین، لازم است یک سری تحولات و تغییرات ساختاری رقم بخورد تا نسبت به رفع مشکلات اقدام شود.

مدیرکل دفتر شهری و شورا‌های استانداری قزوین در خصوص انتخاب شهرداران استان از سوی شورا‌های شهر‌ها بیان کرد: در جریان انتخاب شهرداران بخشی از مسیر مربوط به شورا‌ها و بخشی به شرایط احراز و استعلام از مراجع نظارتی مرتبط است.

اسماعیلی ادامه داد: از سویی شورا‌های شهر برای انتخاب شهرداران، انتظارات و مطالباتی دارند که بعضاً قانونی است و بعضا هم مطابق با قوانین نیست که در مجموع می‌توان گفت گرچه انتخاب شهرداران از سوی شورا‌های شهر استان قزوین ایده آل نیست، اما از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی با اشاره به تصویب تامین یک دستگاه خودرو و نردبان برای ساختمان‌های بلند مرتبه شهر قزوین در سفر ریاست جمهوری، اضافه کرد: با توجه به اولویت برخی از شهر‌ها برای دریافت این تجهیزات به دلیل تعداد ساختمان‌های بلندمرتبه و نیز تعداد محدود نردبان‌ها برای این اماکن، در حال حاضر این نردبان تحویل نشده است، اما یک دستگاه خودرو تحویل شهرداری قزوین شده و پیگیر نردبان برای ساختمان‌های بلند مرتبه هستیم و تا تحقق اخذ آن که هزینه بالایی هم دارد، پیگیری‌ها ادامه خواهد داشت.

این مسوول با اشاره به اینکه شهرداری محمدیه به عنوان شهرداری برگزیده انتخاب شده است، تصریح کرد: انتخاب شهرداری‌های برتر طبق دستورالعمل سازمان مدیریت برنامه و بودجه و سازمان دهیاری‌ها و شهرداری کشور صورت می‌گیرد که شاخص‌ها بسیار هم پوشانی دارند و تا چند روز آینده ارزیابی شهرداری‌های استان رسماً اعلام و مشخص می‌شود شهرداری‌ها چه امتیازاتی کسب کرده‌اند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار