معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال 10 هزار و 630 مورد بازرسی از اصناف استان انجام شده که یک هزار و 432 مورد عدم احراز تخلف و هفت مورد کشف کالاهای قاچاق بوده است.
کد خبر: ۱۱۳۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴ 07 October 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، بهروز میرزایی با اشاره به انجام بازرسی و نظارت بر اصناف و کالا‌های اساسی در سطح چهارمحال و بختیاری، گفت: این بازرسی‌ها در حوزه آرد و نان، کالا‌های اساسی شامل شکر، برنج، گوشت و مرغ است.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بازرسی از اصناف استان به صورت گشت‌های مشترک متشکل از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بازرسی بسیج اصناف نیز اقدام به سرکشی‌های ویژه و مستمر در سطح شهر می‌کند، افزود: بازرسی‌های ذکر شده به صورت مرتب در شهرکرد و سایر شهرستان‌ها از مراکز عرضه کالا‌های اساسی مانند نان، مرغ، گوشت، شکر و... انجام می‌شود.

میرزایی عنوان کرد: در نیمه نخست امسال در چهارمحال و بختیاری ۱۰ هزار و ۶۳۰ مورد بازرسی از اصناف استان انجام شده که یک هزار و ۴۳۲ مورد عدم احراز تخلف و هفت مورد کشف کالای قاچاق بوده است همچنین در این مدت ۲۶۸ پرونده تشکیل و به اداره‌کل تعزیرات حکومتی ارسال و منجر به اعمال جریمه شده است.

وی اضافه کرد: طی شش ماهه ابتدایی سال جاری ۸ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان جریمه برای اصناف متخلف در استان طی بازرسی‌های صورت گرفته ثبت شده است.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: عمده تخلفات صورت گرفته در استان مربوط به حوزه عرضه خارج از شبکه، حمل و نقل، نگهداری، عرضه و فروش کالا‌های قاچاق، اخفا و امتناع از عرضه کالا، خرید و فروش کالا برخلاف ضوابط توزیع بوده که منجر به ثبت جریمه شده است.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند تخلفات مشاهده شده در اصناف را از طریق شماره ۱۲۴ اطلاع‌رسانی کنند تا در سریع‌ترین زمان پیگیری شود البته افراد می‌توانند با مراجعه به سازمان جهاد کشاورزی به صورت حضوری نیز شکایات خود را مطرح کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار