مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۲۲ هزار تن انگور فرآوری و بالغ بر ۴ هزار تن کشمش هسته دار یا مویز تولید و به بازار عرضه شود.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 07 October 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالرسول جوکار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۲۲ هزار تن انگور فرآوری و بالغ بر ۴ هزار تن کشمش هسته دار یا مویز تولید و به بازار عرضه شود.

او گفت: از کل تولید انگور شهرستان میزان ۷۰ درصد آن به صورت تازه خوری به بازار‌های داخلی ارسال و برخی به کشور‌های همسایه صادر و میزان ۳۰ درصد آن به مویز و در صنایع تبدیلی به صورت آب میوه و شیره انگور فرآوری می‌ شود.

جوکار ادامه داد: مویز تولیدی شهرستان از ارقام ریش بابا و رطبی بوده و به ۲ روش تیزابی و آفتابی تهیه می‌شود که باتوجه به کیفیت خوب این محصول تولیدی، علاوه بر بازار داخلی به برخی کشور‌های خارجی نیز صادر می‌شود.

او افزود: در چند سال اخیر اقداماتی از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی، صدور مجوز‌های صنایع فرآوری و پرداخت تسهیلات توسط صندوق حمایت از بخش کشاورزی صورت گرفته که نقش موثری در تنظیم بازار انگور و اشتغالزایی در شهرستان داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار بیان کرد: با توجه به خواص منحصر به فرد مویز، قرار گرفتن آن در رژیم غذایی علاوه بر تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن در سلامتی انسان نیز مفید است.

برچسب ها: برداشت ، انگور ، کوار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار