در سومین روز از جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در گلستان چهار اثر «در انتظار گورو»، «شارامان»، «فین جین» و «Yue opera» به روی صحنه رفتند.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳ 02 October 2023

به گزارش تابناک گلستان، در سومین روز از جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در گلستان چهار اثر «در انتظار گورو»، «شارامان»، «فین جین» و «yue opera» به روی صحنه رفتند.

نمایش «در انتظار گورو» در سومین روز از بیست و یکمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در تالار فخرالدین اسعدگرگانی اجرا شد.

نمایش در انتظار گورو به نویسندگی و کارگردانی «کاوه مهدوی» به مدت ۵۰ دقیقه در سالن نگاه به روی صحنه رفت.

این نمایش درددلی از نمایش سنتی روحوضی است و به صورت واگویه از نمایش ایرانی «مبارک و طیاره» بوده که منتظر مرشد خود برای شروع داستان هستند.

در این نمایش مهدی داوودی، غزل میرزایی، مینا آشفته، محمد گلستانی، آرمان پورفرخ، روزبه دانشیان، عرشیان کرمی، مهرناز بختیاری به ایفای نقش پرداختند.

نمایش «فین جین» در سومین روز از جشنواره بین‌المللی مجتمع فرهنگی هنری شهید بهشتی کردکوی به روی صحنه رفت

فین جین به نویسندگی «ابوالفضل حاج علی خانی» و کارگردانی «رضا آقایی میبدی» از استان یزد به مدت ۱۰۰ دقیقه به اجرا درآمد.

فین جین داستان چهار جن خواهر وبرادر است که در حمام فین کاشان زندگی می‌کنند. یکی از جن‌ها به نام جین که همزاد امیرکبیر بوده و از کودکی با او بوده تصمیم می‌گیرد داستان زندگی امیرکبیر را از بدو تولد تا لحظه مرگ به تصویر بکشد.

محمد مهدی بزرگ زاده، حسین عبداللهی نیماداسلامی، صالح دهقان، مسعود عابدینی، مجتبی پاک نیا و فاطمه زارع در این نمایش ایفای نقش می‌کنند و بهنام بشارت، محمد مهدی هدایتی، امیرمهدی محمدی و مهدیه زارع نیز یاریگران این نمایش بودند.

نمایش «Yue opera» از سه نمایش با عنوان «لیانگ و جو. عاشقان پروانه»، «بی عدالتی عظیم به دوعه. اعدام عه» و «نغمه دفن گل ها» تشکیل شده بود که توسط گروه اپرای چینی اجرا و با استقبال مخاطبان رو به رو شد.

به گفته کارگردان این گروه اپرا این نمایش متاثر از افسانه‌های مردمی این کشور بود.

نمایش "شارامان" به نویسندگی و کارگردانی ساسان شکوریان به مدت ۸۰ دقیقه در سالن نگاه به روی صحنه رفت.

خلاصه داستان نمایش شاماران معرفی داستان افسانه قدیمی شاماران و پیوند آن با پادشاهی کیدین هوتران پادشاه عیلامی در منطقه تاریخی ارجان در شهرستان بهبهان کنونی است.

در این نمایش اورانوس شرافت، حسین بنائی، جهانشاه زراعت، مصطفی خندانی، مریم پراش، بهار فردزراعی، اسرا نجفی، فاطمه هاشمی، آریا عطایی قهفرخی، حسین طیبی، امیرحسین شکوریان و محسن صفایی به ایفای نقش پرداختند.

به گزارش فارس، جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی از روز جمعه با استقبال هنردوستان در گرگان و کردکوی آغاز به کار کرد.

گفتنی است استان گلستان از هفتم الی یازدهم مهرماه میزبان بیست و یکمین دوره از این جشنواره بین‌المللی است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار