استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه شکستن حصر آبادان سند حرکت‌های بعدی رزمندگان اسلام در طول جنگ تحمیلی شد گفت: انجام این حرکت تلفیقی با همکاری ارتش و سپاه به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، موجب پیروزی‌های بعدی سپاه اسلام در طول جنگ شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ 27 September 2023

علی اکبر حسینی‌محراب روز چهارشنبه در یادواره بیش از چهار هزار شهید آبادان، اظهار کرد: نقش زنان در طول جنگ انکار ناپذیر است و در بسیاری از حیطه‌ها از مردان پیشی گرفتند.

استاندار خوزستان گفت: حماسه مقاومت مردم آبادان در زمان حصر مکتب جهاد را تقویت بخشید و مردم این شهر در تاریخ انقلاب اسلامی تاریخ ساز هستند.

وی افزود: فرهنگ و جامعه شناسی آبادان، این شهر را به عنوان یک مکتب فکری به کشور معرفی کرده که علاوه بر این نیز، شور، نشاط و شادابی مختص این شهر را در جنگ مشاهده کردیم.

حسینی محراب بیان کرد: کارهای خوبی در حوزه عمران این شهر انجام و در سفر دوم ریاست جمهور به استان خوزستان مصوبات خوبی در نظر گرفته شده که با تخصیص منابع مالی این مصوبات، تحول خوبی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی و شهری رقم زده خواهد شد.

عملیات ثامن‌الائمه عملیات تهاجمی نیروهای مسلح ایران، در خلال جنگ ایران و عراق بود، که به فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علیه مواضع یگان‌های نیروی زمینی رژیم بعث عراق، مستقر در استان خوزستان، انجام شد. این عملیات در ساعت یک بامداد پنج مهرماه ۱۳۶۰ در محور آبادان به شرق کارون در جنوب‌غربی ایران آغاز گردید و پس از ۴۲ ساعت نبرد بی‌وقفه، با شکسته شدنِ حصر آبادان و بازپس‌گیری بیش از ۱۵۰ کیلومتر مربع از خاکِ ایران، به پایان رسید.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار