مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون 50 هزار و 71 واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی در استان مقاوم سازی شده است.
کد خبر: ۱۱۲۸۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳ 27 September 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، قاسم تنها، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی اظهارداشت: براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ٩٥، ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی در هزار و ۷۵۲ روستای دارای سکنه استان برای مقاوم سازی مسکن شناسایی شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ هزار و ۷۱ واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی در استان مقاوم سازی شده است افزود: هم اکنون ۳۸ هزار و ۷۶۴ واحد مسکونی در روستا‌ها به صورت نیمه بادوام و بی دوام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی متوسط مقاوم سازی در سطح روستا‌های استان را ٣/٥٦ درصد و میانگین مقاوم سازی کشوری را حدود ٥٢ درصد اعلام کرد.

تنها افزود: از محل سهمیه سال گذشته ۲ هزار ۹۴۷ فقره تسهیلات ٢٠٠ میلیون تومانی و ١٤٠١ فقره متمم ١٠٠ میلیون تومانی با بازپرداخت ٢٠ ساله و نرخ کارمزد ۵ درصد به استان اختصاص یافت که معرفی به بانک ۴ هزار و ۲۹۶ متقاضی انجام شد.

وی ادامه داد: از این تعداد۴ هزار و ۱۹۹ فقره منجر به انعقاد قرارداد شد که از این تعداد ۲ هزار و ۷۹۳ در مرحله اجرای فونداسیون، دو هزار و ۶۷ در مرحله اسکلت و سقف و هزار و ۲۰۶ نیز در مرحله پایان‌کار و سفت کاری ست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی در رابطه با بازسازی واحد‌های آسیب دیده از حوادث در استان گفت: در مجموع۴ هزار و ۴۷۲ واحد در حوادث طبیعی خراسان جنوبی با اعتباری بالغ بر ٥١ میلیارد تومان بازسازی و ١٢ میلیارد تومان کمک بلاعوض به این واحد‌ها پرداخت شد.

تنها بیان داشت: از این تعداد ٣٦ واحد سال ١٤٠١ بازسازی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ٦٥٠ واحد احداثی با زلزله سال ١٤٠١ شهرستان‌های بشرویه و طبس نیز تشکیل پرونده و صدور پروانه ساختمانی واحد‌ها انجام شده است افزود:متقاضیان در حال معرفی به بانک‌های صادرات و ملت هستند.

تنها خاطرنشان کرد: در این راستا از مجموع ۶۴۶ واحد معرفی شده به بانک‌ها، ۲۶۲ واحد در مرحله انعقاد قرارداد، ۷۷ در مرحله فونداسیون، ۲۱ واحد در مرحله اسکلت، ۱۷ واحد در مرحله سقف و ۱۶ واحد در مرحله سفت کاری ست.
منبع/فارس

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار