مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس:
مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: زنان حماسه‌ساز و فعالان عرصه مختلف جهادی بودند و هستند و دشمنان کینه‌توز و بدخواه منطقه‌ای و بین‌المللی جنگی را به ایران اسلامی تحمیل کردند که اراده‌شان تنبیه ملت به پاخواسته ایران، تجزیه بخش‌هایی از کشور و ساقط کردن نظام مقدس اسلامی بود، اما خواست آنان محقق نشد و آنچه خواستند نتوانستند و آنچه خداوند و بندگان مخلص در این جغرافیا خواستند، توانستند.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳ 20 September 2023

به گزارش تابناک رضوی، سردار یوسفعلی‌زاده در آستانه فرارسیدن چهل و سومین سالگرد گرامیداشت حماسه دفاع مقدس، مراسم «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز»که با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد، اظهار کرد: زنان حماسه‌ساز و فعالان عرصه مختلف جهادی بودند و هستند و دشمنان کینه‌توز و بدخواه منطقه‌ای و بین‌المللی جنگی را به ایران اسلامی تحمیل کردند که اراده‌شان تنبیه ملت به پاخواسته ایران، تجزیه بخش‌هایی از کشور و ساقط کردن نظام مقدس اسلامی بود، اما خواست آنان محقق نشد و آنچه خواستند نتوانستند و آنچه خداوند و بندگان مخلص در این جغرافیا خواستند، توانستند.

وی افزود: امروز بارقه‌های امید در دل ملت‌های مظلوم مسلمان و مستضعفین عالم به برکت جهاد بی‌نظیر و دفاع باشکوه ملت ایران اسلامی جلوه‌گر و روشن شده وهمچنین امروز در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی با اقتدار، عزت و کرامت در جامعه زندگی می‌کنیم و به برکت ایثار و ازخودگذشتگی‌ شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف بر عهدی که بستیم، هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: ضرورت گرامیداشت دفاع مقدس بسیار آشکار و روشن است، این در حالی است که بدخواهان به دنبال ایجاد تحریف و انحراف در این حماسه هستند. آن‌ها می‌خواهند مردم غافل باشند و گذشته پرافتخار خود را فراموش کنند، بر همین اساس هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای روزآمدی این منطق آشکار است که با ایستادگی و مقاومت امت‌ حزب‌الله پرچم عزتمان را برافراشته‌ایم و کارآمدی اسلام و انقلاب را اثبات کرده‌ایم.

یوسفعلی‌زاده بیان کرد: در سال‌های اخیر شاهد تلاش‌های مذبوحانه دشمن در قالب جنگ ترکیبی و شناختی دشمن هستید برای مقابله با این هجمه دشمن پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و همچنین جوانان باید پرچم جهاد تبیین را بر دوش داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: آحاد مردم باید در عرصه‌های مختلف جهادی حضور داشته باشند تا پرچم مقاومت تا ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) در اهتزاز باشد.

وی تأکید کرد: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک تکلیف شرعی، انقلابی و جهادی بر دوش یکایک ماست. در استان همه دستگاه‌ها، یگان‌های نیروهای مسلح و تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در دفاع مقدس نقش‌آفرین هستند که این عرصه با اوج دشمنی‌های نظام سلطه نیازمند کار بیشتر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه در استان خراسان رضوی 20 هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در مراسم جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز شرکت داشتند، گفت: امسال ترکیب شرکت‌کنندگان در این مراسم شامل پیشکسوتان دفاع مقدس و زنان حماسه‌ساز و فعالان عرصه‌های مختلف جهادی است.

در مراسم «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» در مشهدالرضا توسط فرماندهان ارشد نیروهای مسلح از منتخبین پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، زنان حماسه‌ساز و فعالان عرصه‌های مختلف جهادی استان خراسان رضوی تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از کتاب «عروس پاییز» اثر «غلامحسین غلام‌نیا» و هشت کتاب صوتی رونمایی شد.

در این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمد اشعری» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران، سردار سرتیپ دوم «مجید شجاع» فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی، امیر سرتیپ دوم «محمدرضا بهرام‌نژاد» فرمانده پایگاه هوایی شهید حبیبی زهام، ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خراسان، «عبدالرحمن ساسانیان‌فرد» فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع)، سردار سرتیپ دوم «امین رسولی» فرمانده لشکر مردم پایه 5 نصر، «سید امیر شوشتری» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی حضور داشتند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار