معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: با توجه به اینکه برای سرمایه‌گذاری در حوزه خانواده و جوانی جمعیت، قانون داریم، مسوولان دستگاه‌های مرتبط در استان به وظایف خود برای فرهنگ‌سازی در این زمینه ورود پررنگ داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۲۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ 21 September 2023

به گزارش تابناک گلستان، سیدعلی مهاجر روز پنجشنبه در نشست ستاد خانواده و جوانی جمعیت استان، افزود: از مسوولان دستگاه‌های راه و شهرسازی، ثبت احوال، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت در استان که عملکرد خوبی در انجام وظیفه در حوزه جوانی جمعیت نسبت به سایر مسوولان دستگاه‌های مرتبط تاکنون داشته‌اند، قدردانی می‌شود.

وی یادآور شد: جوانی جمعیت مساله اجتماعی و فرهنگی بوده و اگر مسوول هر دستگاه مرتبط در استان به خوبی نقش قانونی خود را در این زمینه ایفا کند باید باور و فرهنگ به این برسد که ازدواج و فرزندآوری گسترش یابد.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه تبلیغات یکی از راه‌های تاثیر گذار در جوانی جمعیت دانست و گفت: در اثربخشی این سرمایه گذاری باید از کارشناسان خبره در تولید محتوای جذاب استفاده شود.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری
گلستان هم گفت: راهبرد جوانی جمعیت برای سال ۱۴۰۲ در این استان تهیه و برش شهرستانی آن اعلام و با مشارکت دستگاه‌های مرتبط در دست اجرا است.

آزاده رجبی افزود: ارزیابی دستگاه‌های مرتبط در تحقق برنامه‌های جوانی جمعیت به دقت بررسی می‌شود تا موانع پیشرو با کار کارشناسی برطرف شود.

وی از شناسایی ۷۰ کنشگر فعال در حوزه جوانی جمعیت در استان اعم از تشکل مردمی و فرد خبر داد و گفت: این ظرفیت به دستگاه‌های اجرایی در گسترش جوانی جمعیت معرفی خواهد شد تا در شتاب بخشیدن به برنامه‌های خود در این زمینه استفاده کنند.

وی با تاکید بر جذب اعتبار یک درصد توسط هر دستگاه در حوزه خانواده و جوانی جمعیت در استان، افزود: مسوولان دستگاه‌های مرتبط باید با جدیت این موضوع مهم را پیگیری و عملیاتی کنند.
به گفته وی ۲۴ دستگاه شرایط گنجاندن یک درصد از اعتبارات خود برای طرح خانواده و جوانی جمعیت را در استان دارد.

رجنی یادآور شد: برای دستیابی به رشد جمعیت در استان براساس سیاست ابلاغی سی‌ام خردادماه سال ۱۳۹۳، فرصت را از دست داده‌ایم و باید با مشارکت بیشتر دستگاه‌های مرتبط و کارشناسی موثر، این خلا را جبران کنیم.

وی همچنین خواستار تسریع در تامین زمین برای ساخت خوابگاه متاهلین دانشگاه علوم پزشکی استان توسط دستگاه‌های مرتبط شد.

لزوم حمایت مالی در فرهنگ‌سازی جوانی جمعیت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: خانواده و جوانی جمعیت یکی از موضوعات مهم در جامعه به شمار می‌رود که لازمه شتاب بخشیدن به این طرح، حمایت مالی ویژه در حوزه فرهنگ‌سازی است.

محمد رعیت افزود: با اعتبارات اندک نمی‌توان این طرح مهم را در استان به نتیجه مطلوب رساند.

به گفته وی اعتبار فرهنگی این اداره کل طی یکسال ۲.۵ میلیارد ریال نمی‌رسد.

در این نشست مدیرکل پزشکی قانونی استان، فرمانداران بندرگز و کردکوی به ترتیب در حوزه‌های سقط جنین، اجرای برنامه خانواده و جوانی جمعیت و حل موانع پیشرو پرداختند.

گلستان مطابق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف دارد که ۴۹ درصد آن را زنان تشکیل می‌دهد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار