استاندار فارس : توجه مدیران به جوان‌گرایی و ارتقای بهره وری را بیشتر از گذشته دانست و گفت: دولت سیزدهم عزمی جدی برای مبارزه با فساد دارد که در همین راستا و به منظور اهمیت دادن به موضوع، قرارگاه مبارزه با زمین خواری، کوه خواری و قطع درختان ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ 21 September 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دکتر محمد هادی ایمانیه در بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی استان فارس در شیراز، دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به جوانان و مشارکت آنان در اکثر امور دارد؛ برای استفاده از همه ظرفیت‌ها به میدان آمده ایم تا برای ارتقای بهره وری، توسعه اقتصادی استان و رفع مشکلات و معضلات مردم گام برداریم.
استاندار فارس با اشاره به اینکه فرآیند اجرایی جشنواره شهید رجایی هشت ماه به طول انجامیده‌است، تصریح کرد: اعلام نتایج و معرفی افراد و دستگاه ها، به معنی لحاظ همه جوانب و خدمات تمام دستگاه‌ها نیست؛ تصمیمات براساس مستندات ارائه شده دستگاه‌ها اتخاذ شده است.
دکتر ایمانیه با اشاره بر بهره برداری از فاز یک خط دو مترو شیراز و آغاز عملیات اجرایی خط سوم مترو این کلانشهر در سال گذشته، افزود: شش قطعه از آزادراه شیراز اصفهان همزمان با سفر ریاست محترم جمهور به استان به بهره‌برداری می‌رسد؛ قطعه هفتم که ۷۵ درصد پیشرفت داشته هم تا دهه فجر امسال در قالب آزادراه در مسیر استفاده مردم قرار خواهد گرفت.
وی افزود:تخصیص اعتبارات به راه‌آهن شیراز - بوشهر به‌صورت کامل انجام شده و قرار است در جریان سفر ریاست‌جمهوری به فارس بیمارستان‌های شهرستان‌های داراب، مرودشت، فسا و خاتم‌الانبیاء شیراز مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس اظهار داشت: هم‌زمان با سفر ریاست‌جمهوری به فارس عملیات اجرایی تالار مرکزی شیراز مجددا شروع خواهد شد و احداث کتابخانه مرکزی شیراز نیز در این سفر آغاز می‌شود.

وی تأکید کرد: روند اجرایی انتقال آب از خلیج‌فارس به استان در حال انجام است و امید است بتوان طی برنامه‌ریزی انجام شده در مدت‌زمان ۴۰ ماه به بهره‌برداری برسد.
استاندار فارس با اشاره بر اینکه استان فارس توانسته مقام نخست کشور را در حوزه رفع نقاط حادثه‌خیز در محور‌های مواصلاتی کسب کند، از تلاش‌ها برای احیای واحد‌های راکد اقتصادی سخن گفت و افزود: پارسال شاهد خروج از رکود یا افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی اقتصادی در استان بودیم و تحقق ۱۲۵ درصدی ایجاد اشتغال در فارس را بنا بر گزارشات دستگاه‌های ملی، رقم زدیم؛ در مسیر ایجاد اشتغال، افزایش تولید و ایجاد ظرفیت‌های سرمایه گذاری به صورت مستمر ساعاتی از شنبه و چهارشنبه هر هفته را به دیدار مستقیم و حضوری با صاحبان سرمایه اختصاص می‌دهم.
وی در خصوص تنش‌های آبی در فارس هم متذکر شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و با همکاری موثر آبفای استان و آبفای شیراز و بسیج سازندگی بیش از ۳۳ درصد از روستا‌های فارس که دارای تنش آبی بودند مشکلات آنان برطرف شد.
دکتر ایمانیه تصریح کرد: تا حدود زیادی معتادین متجاهر جمع آوری شده اند و با بهره برداری از اردوگاه شماره ۳، امیدواریم در کمترین زمان شاهد جمع آوری همه معتادین متجاهر باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم قرابت بیشتری بین دستگاه‌های اجرایی استان با دانشگاه‌ها و حوزه‌های صنعت، معدن و کشاورزی ایجاد شده است.

رئیس ستاد جشنواره شهید رجایی فارس به جایگاه مناسب استان در اقدامات فرهنگی و اقامه نماز و شعائر الهی اشاره کرد و گفت: از اقدامات ایجابی و ابتکارات انجام شده در حوزه عفاف و حجاب در فارس در سطح ملی الگو برداری شده است که نشان دهنده دغدغه، سلیقه و ابتکار مناسب مسئولین این حوزه در فارس است.
وی در ادامه، توجه مدیران به جوان‌گرایی و ارتقای بهره وری را بیشتر از گذشته دانست و گفت: دولت سیزدهم عزمی جدی برای مبارزه با فساد دارد که در همین راستا و به منظور اهمیت دادن به موضوع، قرارگاه مبارزه با زمین خواری، کوه خواری و قطع درختان ایجاد شده است.
استاندار فارس تصریح کرد: برای مبارزه با محرومیت، نسبت به ایجاد قرارگاه محرومیت زدایی حضرت احمدبن موسی علیه السلام اقدام کردیم. توجه به روستا‌ها را در اولویت کار‌ها قرار داریم که آسفالت معابر روستایی، آبرسانی به روستاها، بهسازی ایل راه ها، برق رسانی و گاز رسانی به روستا‌ها نمونه‌ای بارز و مشهود از اقدامات بی سابقه در مدت زمان کوتاه در این مناطق است.
دکتر ایمانیه به انجام ۶۷ سفر شهرستانی خود در کمتر از دو سال نیز اشاره کرد و افزود: سفر‌های شهرستانی در کنار برگزاری میز‌های خدمت تخصصی و عمومی متعدد در طول یک ماه نشان از رویکرد دولت سیزدهم و مدیریت استان در توجه به مردم، نیازمندان و تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار