عصر سه شنبه ۲۸ شهریور ماه، مهدی آذربایجانی معاون مالی و اقتصادی شهرداری با حضور در نشست خبری با اصحاب رسانه به سوالات آنها در خصوص مسائل شهری اهواز پاسخ داد
کد خبر: ۱۱۲۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸ 20 September 2023

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اهواز، مهدی آذربایجانی با ابراز خرسندی در خصوص تشکیل این نشست گفت: یکی از مهمترین راه حل‌های مشکلات شهر اهواز جذب سرمایه‌گذار است.

وی در این باره توضیح داد: در صورت موفقیت در جذب سرمایه‌گذار می‌توان مشکلات بسیاری همچون حمل و نقل عمومی در شهر را نیز مرتفع کرد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری با اشاره به اینکه بسته‌های تشویقی متنوعی در این راستا در نظر گرفته شده عنوان داشت به عنوان مثال در زمینه ساخت هتل شهرداری عوارض خود را در این خصوص به صفر رسانده است.

آذربایجانی با اشاره به لزوم توسعه حمل و نقل عمومی و تقویت آن اعلام داشت: در سال گذشته تعداد ۱۲۹ اتوبوس توسط شهرداری خریداری شده که تاکنون ۵۵ دستگاه آن تحویل گرفته شده و در حال رایزنی جهت تسریع در تحویل مابقی دستگاه‌ها می‌باشیم.

وی در خصوص دریافت عوارض آلایندگی ضمن ارائه توضیحات مبسوط گفت: درآمدهای حاصل از عوارض آلایندگی صرف آسفالت کوچه‌ها و معابر همچنین ساخت پل‌های موجود شده است.

این مقام مسئول با اشاره به بحث مترو افزود: شهردار اهواز جهت پیگیری مبحث مترو با حضور در وزارت کشور مقدمات فروش اوراق مشارکت را پیگیری نموده ضمن اینکه رای قطعی دادگاه در خصوص تخلیه کارگاه توسط شرکت قبلی صادر شده است.

آذربایجانی راه اندازی کمیته صیانت از اموال و املاک شهرداری را گامی رو به جلو در تحقق اهداف شهرداری دانست و تصریح کرد: با شناخت صحیح از وضعیت املاک شهرداری می‌توان امه‌ریزی‌های مناسب در راستای ظرفیت سازی و کمک رسانی به پیشرفت و توسعه و آبادانی اهواز کرد.

معاون مالی و اقتصادی در پاسخ به سوالی در مورد شناسایی منابع جدید مالی گفت: شهرداری در این زمینه اقدامات موثری انجام داده است از جمله پیگیری طلب وصول از بانک‌ها که اگرچه سختی‌های فراوانی داشته با این حال با استمداد از قانون پیگیری های لازم صورت گرفته و به نتیجه رسیده است.

وی در ادامه به اولویت‌های مد نظر شهردار پرداخت و افزود: مباحثی مانند آسفالت ساماندهی ورودی‌های شهر، حاشیه سازی کارون و مترو اولویت‌های مد نظر شهردار در سال ۱۴۰۲ می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار