کد خبر: ۱۱۲۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴ 18 September 2023
به گزارش تابناک مازندران ، استاندار مازندران گفت: گیاهان دارویی که در روستاها تولید می‌شود ظرفیت بزرگی است که می تواند اقتصاد روستا را متحول کند.

بر اساس این گزارش، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در بازدید از گروه صنعتی غذایی ۱۱۱ در بابلسر، گفت: هدف از بازدید این مجموعه این است که مواد اولیه ای که این کارخانه نیاز دارد را در مراکز ثقل تولید آن که روستاها هستند تامین کنیم.

 

وی ادامه داد: باید نسبت به خرید تضمینی از روستاییان برنامه داشته باشیم و محصولات آنان را خریداری کنیم و با توجه به ظرفیت های فراوانی که در روستاها نهفته است باید این تولیدات را شناسایی کنیم.

 

استاندار مازندران بیان کرد: گیاهان دارویی که در روستاها تولید می‌شود ظرفیت بزرگی است که می تواند اقتصاد روستا را متحول کند.

 

حسینی پور خاطرنشان کرد: ایران دو درصد نیازهای گیاهان دارویی را تامین می کند و مازندران با توجه به اقلیم مناسبی که دارد به تنهایی می تواند این عدد را به ۱۰ درصد برساند‌.

 

وی تصریح کرد: یکی از سیاست گذاری ها در شورای سیاست گذاری کشاورزی استان باید توسعه گیاهان دارویی باشد که برای توانمندسازی اقتصاد روستا باید مورد توجه قرار گیرد.

 

استاندار مازندران گفت: سامانه جامع در استان راه اندازی شود تا همه به مجموعه تولیدات استان دسترسی داشته باشند تا زنجیره تولید تکمیل شود.

 

وی ادامه داد: باید همه صادرات از طریق گمرک استان انجام شود و نباید صادرات مازندران از سایر استان ها باشد و باید خروجی صادرات را از استان مازندران داشته باشیم. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار