استاندار مرکزی گفت:آموزش و پرورش نقش مهمی در پیشرفت و ساخت آینده کشور برعهده دارد و توسعه بیشتر تنها از مسیر آموزش و پرورش محقق می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴ 17 September 2023

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه  در همایش بزرگ مدیران مدارس استان مرکزی که به صورت برخط با حضور ریئس جمهور برگزار شد، افزود:آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در ساخت آینده دارد و از این منظر اجتماع مدیران مدارس سراسر کشور در حضور رئیس جمهور کشور یکی از راهبردی‌ترین اجتماعات کشور است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: امسال دومین سال برگزاری حضوری مدارس پس از شیوع ویروس کرونا در کشور است و امید است عقب افتادگی‌های ناشی از این دوران، با شتاب مناسب و همت معلمان پرتلاش برطرف‌شود.

وی، با یادآوری اجتماع ۲۵ هزار نفر از مدیران مدارس آموزش و پرورش کشور با رئیس جمهور ادامه داد: برگزاری این اجتماع از جمله راهبردی‌ترین اجتماعات کشور است که در سطح کشور برگزار شده‌است.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی اکنون در چهلواره دوم خود قرار دارد و دهه پنجم را به میانه رسانده و با شرایط متفاوت‌تر و مقتدرتر از دهه‌های گذشته به راه خود ادامه می‌دهد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) با سرنگونی تنها رژیم کودتایی تاریخ ایران به پیروزی رسید و جایگزین رژیمی شد که به فرموده رهبر معظم انقلاب در هیچ فضیلتی نقطه قوتی نداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز افزود:هرچند اجرای عدالت آموزشی کار بسیار سختی است اما وظیفه داریم در حد توان برای تحقق آن تلاش کنیم و در این راستا تمام امکانات و ظرفیت‌ها را به کار بگیریم.

نوازنی گفت:دبیران توانمند موظف هستند نیمی از موظفی خود را در مدارس عادی تدریس کنند و ما نیز وظیفه داریم علاوه بر تأمین معلمین و مربیان پرورشی، نسبت به نوسازی و تجهیز مدارس حاشیه‌ای و مناطق محروم توجه بیشتری داشته باشیم.

ایشان ادامه داد:نسبت به حفظ حریم مدرسه مسئولیم و مدیران مدارس باید از هر لحاظ نسبت به این مهم اهتمام جدی داشته باشند.

در پایان این همایش با دستور رئیس جمهور به صورت همزمان از ۲ هزار مدرسه و پروژه آموزشی و پرورشی بهره‌برداری شد که سهم استان مرکزی ۲۹ پروژه با مجموع ۱۰۵ کلاس، زیربنای ۱۸ هزار مترمربع و سهم ۶۵ درصد مردمی سازی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار