مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اجرای طرح جهش در مدارس استان پس از تعطیلی دو ساله مدارس، از رشد ۱.۲ درصدی جذب دانش‌آموزان خوزستانی به رشته ریاضی و فیزیک خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۶۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷ 17 September 2023

مسعود حمیدی‌نژاد در همایش سراسری مدیران مدارس کشور که امروز (۲۶ شهریورماه) به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در جمع مدیران مدارس خوزستان در تالار فردوسی اهواز با تقدیر از اقدامات معلمان در اجرای پروژه مهر، اردوهای تابستانه و اردوهای پیشرفت، اظهار کرد: در دنیا تلاش و برنامه‌ریزی زیادی شد برای اینکه مدارس در ایران باز نشوند اما به همت شما مدیران و معلمان، بعد از دو سال کرونا خانواده‌ها قانع و مدارس بازگشایی شدند.

وی در ادامه عنوان کرد: سوال می‌کنند که چرا این روزها هجمه و شایعات علیه آموزش و پرورش زیاد شده است؟ خیلی واضح است؛ برای اینکه شما ارزشمند و بزرگ شده‌اید. آموزش و پرورش خسته و ساکن استان خوزستان، حرکت کرده است و امروز حرف برای گفتن دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در فضایی که کرونا دو سال مدارس را تعطیل کرده بود، طرح جهش اجرا شد. امسال در خوزستان ۵۳ نفر رتبه کنکور زیر رتبه ۱۰۰ به دست آوردند. از رتبه‌های زیر ۱۰۰، هشت نفر در مدارس دولتی درس خوانده و کلاس کنکور نرفته بودند. امروز آموزش و پرورش استان خوزستان بزرگ شده و در رشته‌های فنی و حرفه‌ای که مقام معظم رهبری بر گسترش آن تاکید دارند، رتبه دوم کشوری را به دست آورده است.

وی با اشاره به تجهیز مدارس با کمک خیرین گفت: ۷۰ میلیارد تومان تجهیزات با همت خیرین بین مدارس استان خوزستان توزیع شد. در حوزه تربیت بدنی نیز ۴۵ هزارمتر مربع به سرانه ورزشی افزوده شده است.

حمیدی‌نژاد بیان کرد: امسال خوزستان در جذب دانش‌آموزان به رشته ریاضی و فیزیک که ۹ سال منفی بود، ۱.۲ رشد مثبت داشت. طبیعی است که در این فضا عده‌ای هم ناراحت می‌شوند. تنها یک سال طرح جهش را دنبال کردیم و کشتی به گل نشسته آموزش و پرورش استان خوزستان از گل خارج شده است و یک تلاش و همت دیگر نیز این کشتی را به حرکت وا می‌دارد.

وی افزود: علم‌آفرینی و بصیرت‌افزایی ارزشمند است و به این دلیل است که برخی دوست ندارند مدارس ما باز باشند اما با تلاش و همت شما معلمان، بازگشایی انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کنار همت مدیران و معلمان، نیاز به تحول‌آفرینی داریم. اگر قرار است سند پیاده‌سازی شود مشکلات وجود دارند و ما مدعی نداشتن مشکلات نیستیم اما مسائل را باید در فضای دوستانه حل کرد. اجازه ندهیم در فضای مجازی با تخریب آموزش و پرورش، برخی برای شرکت در انتخابات و بزرگ کردن خود، آموزش و پرورش را ابزار رسیدن به قدرت کنند و با تخریب، آینده خود را رقم بزنند. افرادی که در دوره‌های گذشته رای نیاورده‌اند امروز می‌خواهند به این شیوه خود را معرفی کنند اما راه به جایی نخواهند برد زیرا هدف ما توسعه تعلیم و تربیت است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار